خودروسازان داخلی در بحث کیفیت محصولات چه عملکردی دارند؟

به‌روزترین‌ها– بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از خودروهای سواری تولیدی در مهرماه خودروسازان داخلی، با کیفیت‌ترین خودروها دناپلاس توربو اتوماتیک ایران‌خودرو و دیگنتی بهمن‌موتور با کسب پنج ستاره کیفی هستند و پس از آن هفت خودرو چهار ستاره (با ورود تارا به ارزشیابی‌های کیفی) و ۱۹ خودرو سه ستاره قرار گرفته‌اند؛ کم‌کیفیت‌ترین خودروی تولید خودروسازان داخلی در بخش سواری، سه ستاره کیفی است.   

طبق ارزیابی صورت گرفته در سطح قیمتی ۱ تنها به خودرو تیگو ۷ مدیران‌خودرو اشاره شده که سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده است.   

در خودروهای در سطح قیمتی ۲، محصول تازه گروه بهمن موتور (دیگنتی) پنج ستاره و هایما S۷ اتوماتیک (ایران‌خودرو خراسان) چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

پس از آن‌ها در این سطح قیمتی، محصولاتی همچون آریزو ۶، آریزو ۵ توربو و MVM X۲۲ (مدیران‌خودرو)، جک S۳ و جک S۳ (بهمن موتور) و SWM G۰۱ (سیف‌خودرو) سه ستاره‌ای شده‌اند.  

در سطح قیمتی ۲ در ارزیابی کیفی تولیدهای سواری مهرماه از MVM X۳۳ S که تنها محصول دو ستاره کیفی گزارش‌های ارزیابی کیفی خبری نیست.

در ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید هفتمین ماه امسال همچنان خبری از خودروهای در گروه قیمتی ۳ نیست. در ارزیابی تیرماه امسال به برلیانس H۳۳۰  اتوماتیک با سه ستاره کیفی اشاره شده بود.  

در سطح قیمتی ۴ سواری‌های تولیدی خودروسازان داخلی، در صدر جدول دناپلاس توربواتوماتیک با پنج ستاره کیفی قرار گرفته و  پس از آن پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و پژو ۲۰۷ دنده‌ای، تارا و دناپلاس موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند.  

همچنین در سطح قیمتی ۴، خودروهای پژو ۲۰۶، دنا، رانا پلاس، سورن پلاس (ایران‌خودرو تبریز)، پژو پارس (ایران‌خودرو مازندران، خراسان، فارس و کرمانشاه) و سمند تبریز سه ستاره‌ای شده‌اند.

در نهایت نیز در سطح قیمتی ۵، خودرو کوییک و کوییک S (سایپا) چهار ستاره کیفی را کسب کرده و پس از آن‌ها، کوییک R، کوییک، ساینا و ساینا S همگی تولید پارس خودرو، تیبا ۲ (سایپا) و تیبا (سایپا-سیتروئن) و ساینا کاشان (سایپا-سیتروئن) همگی در رده خودروهای با سطح کیفیت سه ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا