قیمت خودرو کاهشی شد

قیمت خودرو کاهشی شد

رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تبریز اظهار داشت: بعد از آنکه آقای رییسی با افزایش قیمتی که خودروسازان اعلام کرده بودند، مخالفت کرد؛ قیمت‌ها کمی فروکش کردند. بطوریکه برخی از خودروهای ایرانی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

به‌روزترین‌ها– ابراهیم مددیان در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بعد از آنکه آقای رییسی با افزایش قیمتی که خودروسازان اعلام کرده بودند، مخالفت کرده و جلوی آن را گرفت؛ قیمت‌ها کمی فروکش کردند. برخی از خودروهای ایرانی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند. امروز هم مجلس با آزادسازی واردات خودرو موافقت کردند که این موضوع هم می‌تواند به افت قیمت منجر شود.

وی ادامه داد: با این حال کارخانه‌ها با کلیدواژه زیان‌دهی همچنان به دنبال افزایش قیمت هستند. ۱۴۰ هزار خودرویی هم که به دپو کرده‌اند به نظر می‌رسد به این علت بود که منتظر افزایش قیمت بودند. افزایش قیمت یک ماه گذشته هم به علت کاهش عرضه خودروسازان بود.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پراید 111 که هفته گذشته تا 172 میلیون تومان رفته بود امروز به 169 میلیون تومان رسیده است. در این مدت قیمت پراید 131 از 153 میلیون تومان به 148 میلیون تومان، تیوفایو از 338 به 328 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 از 264 میلیون تومان به 258 تا 259 میلیون تومان،  دنا پلاس از 401 میلیون تومان به 394 تا 395 میلیون تومان، سمند LX از 256 میلیون تومان به 248 میلیون تومان، تیبا 1 از 170 میلیون تومان به 166 میلیون تومان و تیبا 2 از 180 میلیون تومان به 176 میلیون تومان رسیده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تبریز در ادامه تصریح کرد: اگر واردات خودرو انجام شود، صنعت خودروسازی کشور از انحصار خارج شده و باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی می‌شود و می‌تواند نیاز بازار را برطرف کند.

مددیان اضافه کرد:‌ شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از عوامل محرک در افزایش قیمت خودرو هستند، خرید و فروشی انجام نمی‌شود و قیمت‌ها فقط روی کاغذ جابجا می‌شود. خریدار و فروشنده بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند باید خرید یا فروش داشته باشند یا خیر. همه سرگردان هستند. برای مثال اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شد که قیمت پراید به ۱۹۵ میلیون تومان رسیده واقعیت ندارد. تنها وانت پراید تا ۱۸۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این اخبار به التهاب بازار دامن می‌زند. 

 منبع: ایلنا