استقبال معاونان وزیر ارتباطات برای همکاری با ایرانسل در توسعۀ خدمات دیجیتال
بهروزترینها– به گزارش «بهروزترینها» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مهندس علیاصغر انصاری معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات و مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، صبح امروز سهشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل، با دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل دیدار و گفتوگو کردند و با جدیدترین اقدامات و فعالیتهای ایرانسل در توسعۀ زیرساختهای شبکۀ ملی اطلاعات و ارائۀ خدمات دیجیتال، آشنا شدند.
در این دیدار، گزارشی از اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانۀ بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و نیز اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائۀ خدمات دیجیتال به مردم و زنجیرۀ خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسبوکارهای دیجیتال، به معاونان وزیر ارتباطات ارائه شد.
همچنین راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر کلانداده، از جمله طرح مدیریت ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی بر بستر شبکۀ 5G، به معاونان وزیر ارتباطات ارائه شد.
همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت به عنوان نخستین ورود نسل پنج تلفنهمراه در حوزه صنعت ایران نیز از جمله دیگر اقدامات ایرانسل بود که گزارش آن به معاونان وزیر ارتباطات ارائه شد.
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامۀ ایرانسل برای توسعۀ عرضۀ تجاری نسل پنجم تلفنهمراه در ایران و چشمانداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعۀ ارتباطات روستایی و ارائۀ اینترنت پرسرعت در این مناطق را ارائه داد.
عباسیآرند همچنین مهمترین چالشهای پیشروی ایرانسل در حوزههای مختلف را تشریح و بر همافزایی در راستای پیشبرد اهداف تحول دیجیتال، تأکید کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این دیدار، با ابراز خرسندی از توجه ایرانسل به توسعۀ خدمات دیجیتال، علاوه بر توجه به ارتقای کیفیت خدمات پایۀ اپراتوری و داشتن برنامۀ مشخص برای تحول دیجیتال، «دولت الکترونیک» و «شبکۀ ملی اطلاعات» را دو موضوع محوری و کلیدی مورد توجه این سازمان عنوان کرد و گفت: در موضوع دولت الکترونیک باید با استفاده از ظرفیتهای موجود، نقش خود را برای رفع چالشهای دسترسی مردم به بازار خدمات ایفا کنیم و در بحث شبکۀ ملی اطلاعات هم، تکمیل زنجیرۀ خدمات به مردم، اعم از عرضۀ نرمافزارهای پایهای و کاربردی، مسائل رگولاتوری، قیمتگذاری، حقوقی و حریم خصوصی دنبال میشود و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بزرگ ایرانسل که حجم بالایی از مردم را هم از طریق مکالمه و دیتا و هم از طریق خدمات دیجیتال به هم مرتبط و متصل میکند، استفاده کنیم تا فضای کسبوکار مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در کشور توسعۀ یابد.
خوانساری همچنین با اشاره به زنجیرۀ خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسبوکارهای دیجیتال، از جمله خدمات زیرساخت ابری، سامانۀ احراز هویت یکپارچه سوپراپلیکیشن ایرانسلمن و نیز سامانۀ تبادل API ایرانسل با عنوان «یلوهاب (Y’ello Hub)»، دیدگاه پلتفرمی ایرانسل را ستود و برای همکاری کامل با ایرانسل در این زمینهها در راستای تحقق دولت الکترونیک، اعلام آمادگی کرد.
معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات نیز در این دیدار، با اشاره به تحول در مدل مصرف دیتا توسط کاربران پس از همهگیری کرونا، بومیسازی تجهیزات، توسعۀ زیرساخت شبکه و تمرکززدایی در معماری شبکه را از جمله مسائل مورد توسط در شبکۀ ملی اطلاعات برشمرد و از اقدامات فعالانۀ ایرانسل در این زمینه، قدردانی کرد.
انصاری با بیان اینکه «هنر ایرانسل این است که بدون انحصار و در اختیار داشتن امکانات مخابراتیِ دوران دولتی بودن ارتباطات، توانسته است در فضای رقابتی، خدمت باکیفیتی ارائه کند»، ضمن تقدیر از اقدامات ایرانسل در توسعۀ زیرساختهای شبکۀ ملی اطلاعات، خواستار مشارکت بیشتر ایرانسل در برنامههای تحول دیجیتال و توسعۀ فناوریهای نوین دولت شد.