ترفند کارخانجات برای گران‌کردن ۱۰ تا ۱۵ درصدی لاستیک

به‌روزترین‌ها– داود سعادتی‌نژاد در خصوص ترفند گران کردن لاستیک از سوی کارخانجات، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد لاستیک را گران کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، افزود: به نظر می‌رسد که لاستیک افزایش قیمت نداشته؛ چرا که به صراحت هیچ قیمتی تغییر نکرده است. در گذشته لاستیک عددی و با قیمت مشخصی فروخته می‌شد؛ اما اکنون لاستیک کیلویی و براساس وزن به فروش می‌رود، اتفاقی که تاکنون نیفتاده بود.

سعادتی‌نژاد تصریح کرد: حتی اگر این نوع فروش لاستیک تنها به اعضای با پروانه کسب بود جای شکر داشت؛ اما متاسفانه افرادی به بورس ورود و خرید می‌کنند که که نه نمایندگی هستند و نه پروانه دارند؛ بنابراین به اندازه کافی به خریداران نمی‌رسد. پروانه دارها نیز مجبورند لاستیک را خارج از سامانه بفروشند .

وی افزود: اکنون لاستیک سنگین ۲۵ درصد و لاستیک‌های سیمی ۱۵ درصد گران شده اند. لاستیک‌های پرمصرف را به بورس برده اند؛ اما کم مصرف زیاد شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران درباره روغن موتور، اظهارداشت: از سوی دیگر روغن موتور نیز ۴۰ درصد گران شده و به عبارتی به دلیل عرضه کم، قیمت بالا رفته است. متاسفانه کارشناسان سازمان حمایت بررسی های میدانی نمی‌کنند و راهی برای اصلاح این مشکل وجود ندارد و همیشه مصرف کننده متضرر می‌شود.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا