ارزان‌ ترین خودروهای خارجی بازار ایران

به‌روزترین‌ها؛ مریم شهبازی– نزدیک به ۴ سال است که واردات خودروهای خارجی ممنوع شده است و حالا بهای خودروی خارجی در بازار ایران سر به فلک گذاشته است. در این میان ارزان‌ترین خودروهای خارجی غالبا خودروهای چینی مونتاژی هستند. در ادامه تعدادی از ارزان‌ترین خودروهای خارجی بازار ایران آمده است.

لیفان X۶۰ اتوماتیک 

تقریبا از سال ۱۳۹۶ به بعد، تمامی نمونه‌های لیفان X۶۰ در ایران عرضه شدند. این خودرو، به صورت دنده خودکار در سال‌های اخیر، به‌جای نمونه‌ ۵ سرعته‌ دنده دستی در ایران فروخته می‌شود. مدل ۹۷ این خودرو در بازار هم اکنون با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک J۴

این خودرو در بین محصولات چینی بازار از چهره قابل قبولی برخودار است. از مزایا اصلی محصولات جک که در بین کلیه محصولات این شرکت مشترک است طراحی جذاب و بروز کابین است. مدل ۹۹ این خودرو در بازار با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۴۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

گریت وال وینگل ۵

گریت وال وینگل ۵ خودرویی اصالتا چینی است که توسط شرکت «گریت وال موتور» چین عرضه می‌شود. در ایران هم این خودرو مونتاژ می‌شود. وینگل را می‌توان محصول قابل‌قبول چین دانست؛ چراکه این خودرو در بازار اروپا و استرالیا نیز عرضه شده و با نام استید در اروپا و نام سری v در استرالیا شناخته می‌شود. هم اکنون مدل ۹۷ این خودرو در بازار با قیمت ۴۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

ام.وی.ام X۲۲

برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X۲۲ از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X۳ فروخته می‌شود. مدل ۹۹ این خودرو با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۵۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

بسترن B۳۰

بسترن B۳۰ که بر روی پلتفرم فولکس واگن “بورا”با نام PQ۳۲ استوار شده از ظاهری نسبتا گیرا و مدرن به ویژه در نظر مشتری ایرانی، بهره می‌برد. این خودرو در کشور سازنده به گیربکس دستی مجهز شده اما در ایران، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو را عهده‌دار شده است. مدل ۹۸ با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان و مدل ۹۹ این خودرو در بازار با قیمت ۵۶۰میلیون تومان معامله می‌شود. مدل ۱۴۰۰ نیز قیمتی حدود قیمت ۶۰۰میلیون تومان دارد.

برلیانس کراس ۱.۶۵ لیتر

نمای داخل کابین برلیانس C۳ کاملا شبیه به H۳۲۰ بوده و برلیانس تغییری را در کابین این خودرو ایجاد نکرده است. گیربکس اتوماتیک چهار سرعته این خودرو ساخت کمپانی هیوندای پاورتِک کره جنوبی است که در همان کشور تولید می‌شود و بعد به خط تولید برلیانس در هر کشوری ارسال می‌شود. مدل ۹۸ این خودرو در بازار با قیمت ۵۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود و مدل ۹۹ این خودرو در بازار با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

ساندرو استپ‌وی دنده‌ای

هاچ‌بک قدبلند شاید بهترین توصیف برای ساندرو استپ‌وی باشد که از پاییز ۱۳۹۵ تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. تغییرات ظاهری استپ‌وی نسبت به ساندرو هرچند مهم و کلیدی نیست، اما ظاهرش را تاحدودی بهتر و پویاتر کرده است. مدل ۹۸ این خودرو در بازار با قیمت ۵۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

برلیانس اچ ۳۲۰ ۱.۶۵ لیتری

پاییز سال ۱۳۹۳ بود که برلیانس به‌عنوان شریک چینی سایپا و خودروسازی با دسترسی به دانش فنی ب‌ام‌و، در ایران معرفی شد؛ تولید هاچ‌بک H۳۲۰ از نیمه ۱۳۹۴ ابتدا در سایپا شروع، ولی از اواخر همان سال، خط تولیدش به پارس خودرو منتقل شد. این خودرو به لطف طراحی ظاهری خوب و شباهت‌های اندکش به خودروهای اروپایی، تاکنون در ایران موفق ظاهر شده‌ است. مدل ۹۹ این خودرو در بازار با قیمت ۵۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود و مدل ۱۴۰۰این خودرو در بازار با قیمت ۵۵۵ میلیون معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا