اُفت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

به‌روزترین‌ها– شاخص کل بورس تهران، امروز شنبه (۳۰ بهمن) در ابتدای معاملات با رشد ۵۳۷ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۲۷۹ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۳۱ واحدی متوقف شد.

بابک سالاروند – تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز نیز شاخص کل بورس در تعادل بود. موضوع مهم این است که همچنان در بازار با کمبود نقدینگی مواجهیم  و مانند دو هفته اخیر حمایت های حقوقی از نمادهای شاخص ساز را شاهدیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید. «وبملت»، «خودرو» و «وتجارت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «فملی» و «وبملت» سه نماد پر تراکنش بودند.


افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس
شاخص هم وزن نیز با افت ۲۱۸ واحدی روی پله ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با افت ۱۱ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۵۱۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۶۳۱ میلیارد تومان رسید.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وبملت، خودرو و وتجارت به ترتیب با ۷۶۱.۴۸، ۴۹۸.۱۲ و ۴۸۱.۸۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شبندر، شپنا و شتران به ترتیب با ۴۳۶.۹۵، ۴۱۸.۷۵ و ۳۵۳.۰۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، اتکای و سمگا به ترتیب با ۱۹.۲۲، ۳.۰۸ و ۲.۸۷ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های تجلی، فزر وملل به ترتیب با ۷، ۶.۴۶ و ۵.۷۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز بانک‌ها بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۹۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «خودرو» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وپست، پدرخش و دامین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های شلعاب، کمنگنز و بموتو بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های شتوکا، وسبحان و کلر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت حافرین، توریل و چخزر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، وسخوز و غذشت در بورس ایران داشتند.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، دارایکم و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، وتجارت و وبملت بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس
همچنین اراد ۸۹۴، اخزا ۸۲۱۴ و اراد ۵۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، وهامونح و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس
 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا