رفع مشکل شماره گذاری ساینا و تیبا

رفع مشکل شماره گذاری ساینا و تیبا

قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا از رفع مشکل شماره گذاری خودرو‌های تیبا و ساینا خبر داد و گفت: شماره گذاری این محصولات به زودی انجام و تحویل مشتریان خواهد شد.

به‌روزترین‌ها– آقای غلامرضا دفتری در نشست مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با نمایندگی‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با بیان این خبر افزود: تلاش گروه خودروسازی سایپا، تولید اقتصادی است و از این به بعد در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، با هم فکری شبکه نمایندگی‌ها حرکت خواهیم کرد و تغییراتی در ساختار‌ها ایجاد خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا به همکاری مشترک سایپا و ایران خودرو در زمینه تولید خودروی مشترک اشاره کرد و گفت: این اتحاد، ساختار و فرآیند‌های جدیدی را در فروش و خدمات پس از فروش ایجاد خواهد کرد که در این زمینه انجمن‌های صنفی نقش موثری خواهند داشت.

وی به اهمیت گسترش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی اشاره کرد و ادامه داد: قطعا کیفیت و قیمت در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. 

شناسه اصالت کالا برای ۵۵ گروه قطعات یدکی سایپا 

مدیرعامل سایپایدک، در ادامه با اشاره به پیشتازی این شرکت در طرح تشخیص اصالت قطعات یدکی و مبارزه با توزیع قطعات تقلبی در بازار، افزود: تاکنون برای ۵۵ گروه قطعات یدکی شامل استاندارد اجباری، شناسه اصالت کالا دریافت شده است.

سید محمدرضا موسوی با اشاره به بازرسی‌های مستمر وزارت صمت از انبار قطعات شبکه نمایندگی ها، گفت: طی بخشنامه‌های مختلف، این فرایند به اطلاع شبکه نمایندگی‌ها رسیده است.

توافق تولید دو محصول جدید با چانگان 

مهدی پازوکی معاون مهندسی گروه سایپا به تولیدات مشترک با ایران خودرو اشاره کرد و افزود: در واقع، پلتفرم (بن سازه) مشترک باعث کاهش تنوع قطعات در نمایندگی‌ها و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی با شاره به تولید و عرضه محصولات متنوع با پلتفرم (بن سازه) طی امسال و سال آینده، گفت: در عین حال با شرکای خارجی خود نیز وارد مذاکره شده ایم و با چانگان برای تولید دو محصول جدید به توافق رسیده‌ایم که با کاهش تحریم‌ها، عملیاتی خواهد شد.

پازوکی همچنین از عرضه ساینا CVT و ساینا دوگانه‌سوز تا پایان سال خبر داد و افزود: شاهین CVT در بهمن امسال و آریا CVT در اردیبهشت سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: دو محصول اطلس و سهند در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهند شد.

معاون مهندسی گروه سایپا با بیان اینکه پلتفرم مشترک سایپا و ایران خودرو، یک محصول اقتصادی است؛ اضافه کرد: با عرضه پر تیراژ این محصول در دو نوع بنزینی و برقی، کاهش قیمت تمام شده و امکان عرضه خودروی ارزانتر فراهم خواهد شد. 

پازوکی در خصوص محصولات رده بالاتر نیز گفت: خودرو لوکس ما بر اساس پلتفرم سیتروئن احیا شده و با توجه به اشتراک بالای قطعات این محصول با یکی از محصولات ایران خودرو امکان تولید و عرضه آن فراهم شده است.

پازوکی افزود: تا ۲ سال آینده سبد محصولات متنوعی خواهیم داشت که همه آن‌ها از استاندارد‌های بالا برخوردارند.

 منبع: خبرگزاری صداوسیما