استفاده از گوشت گربه برای سوسیس و کالباس واقعیت دارد؟!
زارعی: گوشت الاغ و اسب می‌فروشند، اما زیاد نیست

استفاده از گوشت گربه برای سوسیس و کالباس واقعیت دارد؟!

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور، عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور را تایید کرد.

به‌روزترین‌ها– افزایش عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور وجود دارد، اما میزان آن نگران‌کننده نیست؛ این اظهارنظر جدید حامد زارعی، رییس سازمان نظام دامپزشکی است.

او، دلیل اصلی این موضوع را افزایش قیمت گوشت عنوان کرده و گفته این موضوع باعث شده برخی از این تخلفات به صورت قارچ‌گونه رشد کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر کیلو ران و راسته گوسفندی در بازار ۱۸۹ هزار تومان و را گوساله ۲۲۵ هزار تومان قیمت دارد.

زارعی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان درباره مباحث مطرح شده مبنی بر عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ گفت: براساس گزارشاتی که به ما رسیده، این مسئله صحت دارد، اما میزان آن در حدی نیست که مردم بخواهند نگران شوند.

وی البته عنوان کرد: با کشتارهای غیرمجاز که شیوه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مواجه هستیم. به عنوان مثال کسانی که دام را در کنار خیابان و یا خارج از کشتارگاه بدون ناظر بهداشتی ذبح می‌کنند، اما اینکه بگوییم عرضه گوشت تک سم‌ها در میزان بالا در کشور رواج دارد، چنین مساله‌ای صحت ندارد.

زارعی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود از گوشت برخی حیوانات از جمله گربه‌ها در تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، این مساله را رد کرد و گفت: این مساله را قویا تکذیب می‌کنم و هیچ گربه‌ای برای تولید سوسیس و کالباس کشته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به خاطر افزایش قیمت گوشت ممکن است برخی از این تخلفات به صورت قارچ گونه رشد کنند و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم محصولی را که خریداری می‌کنند، با دقت کامل بخرند و به قیمت، کیفیت و پروانه صنف کاملا توجه کنند و اگر با مشکلی در این حوزه مواجه شدند، حتما آن را به اطلاع مراجع ذی‌صلاح برسانند تا ما بتوانیم با متخلفین برخورد کنیم و جلوی کار را بگیریم.

هفته گذشته نیز محمد آقامیری، معاون وزیر جهادکشاورزی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا گزارشی از کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن به سازمان داده شده است، گفت: گزارش فروش اسب و الاغ به دست ما رسیده است ولی در زمینه فروش سگ گزارشی به ما نداده‌اند. از مردم تقاضا داریم که از خرید گوشت در واحدهایی که کشتارها آنها خارج از پروسه دامپزشکی است اجتناب کنند.

 منبع: خبرآنلاین