ایجاد واحد ارز دیجیتال در استرالیا برای جلوگیری از پولشویی

ایجاد واحد ارز دیجیتال در استرالیا برای جلوگیری از پولشویی

پلیس فدرال استرالیا (AFP)با ایجاد یک تیم اختصاصی، نظارت خود را بر صنعت ارزهای دیجیتال افزایش داده است تا از استفاده مجرمان از کریپتو برای توقیف کردن سرمایه های غیرقانونی خارج از کشور جلوگیری کند.

به‌روزترین‌ها– بر اساس گزارش مجله مالی استرالیا  (AFR)در روز دوشنبه (5 سپتامبر 2022)، استفان جرگا، مدیر ملی کارگروه مصادره دارایی های جنایی  (CACT)به رهبری AFP، گفت که واحد جدید ارز دیجیتال که در ماه آگوست ایجاد شد، به دنبال رشد قابل توجه استفاده از رمزارز در فعالیت های مجرمانه اتفاق افتاد.

جرگا در بیانیه ای گفت:

این واحد دارایی‌ها را هدف قرار می‌دهد، اما همچنین قابلیت و لنز ارزشمند و ردیابی تحقیقی را برای همه دستورات ما در تمام مشغله های ما، خواه مربوط به امنیت ملی، محافظت از کودکان، فضای سایبری – یا توانایی ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان باشد، ارائه می‌کند. بلاک چین های مربوطه واقعاً بسیار مهم است.»

در همین حال، افزایش تمرکز بر جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در حالی صورت می‌گیرد که پلیس فدرال استرالیا از هدف خود برای ضبط 600 میلیون دلار عواید مجرمانه در عرض سه سال، بیش از هدف پنج ساله برنامه‌ریزی شده فراتر رفته است. کارگروه مصادره دارایی های جنایی  (CACT)توسط کمیسر پلیس فدرال استرالیا  ریس کرشاو در فوریه 2020 تأسیس شد که هدف خود را برای محدود کردن 600 میلیون دلار درآمد مجرمانه تا سال 2024 تعیین کرد.

بیش از ۶۰۰ میلیون دلار توقیف شده از فوریه ۲۰۲۰ شامل ۳۸۰ میلیون دلار املاک مسکونی و تجاری، ۲۰۰ میلیون دلار پول نقد و حساب های بانکی و ۳۵ میلیون دلار قایق، اقلام لوکس، آثار هنری، هواپیما و رمزارز است.

 منبع: اقتصادآنلاین