ساخت خودروی برقی با قطعات تولید داخل

به‌روزترین‌ها– آقای داوود اسماعیل‌پور مدیرعامل شرکت جتکو در مراسم رونمایی از خودروی تمام برقی تارا گفت: با استفاده از ۱۵ شرکت دانش بنیانی و گروه مرکزی ۴۰ نخبه دانشگاهی، توانستیم زنجیره قطعات خودروی برقی را تکمیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سه دستگاه خودروی برقی با بودجه ۴۵ میلیارد تومانی طراحی و ساخته ایم، اما اگر تیراژ تولید به ۵ هزار دستگاه در طول یک سال برسد، شرکت‌ها به سودهی ۳۰ درصد می‌رسند و تولید مقرون به صرفه است.

آقای رضایی منش معاون تحقیقات طراحی و تکوین ایران خودرو با اشاره به تولید ساخت ۵ بدنه تارا برقی گفت: ساخت بدنه و طراحی پلتفرم برقی از سوی شرکت ایران خودرو بوده است.

وی با اشاره به گلایه مشتریان از نبود تولید انبوه خودرو‌های برقی رونمایی شده در سال‌های گذشته افزود: تا کنون خودرو‌های برقی فقط در حد رونمایی بوده و قابلیت تولید انبوه نداشتند، اما در این پروژه مشترک، تولید انبوه در دستورکار قرار گرفته و تا مرحله صنعتی سازی و ساخت، ایران خودرو پیگیر است.

رضایی منش با اشاره به مراحل ساخت تارا برقی گفت: این خودرو از طریق مهندسی معکوس موتور تسلا انجام گرفته و مراحل تست و آزمونش را در اسپانیا و آلمان می‌گذراند.

 منبع: خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا