کود شیمیایی نیتروژن گوگردی لردگان

کود شیمیایی نیتروژن گوگردی لردگان

کود نیتروژن گوگردی در صنعت تولید کودهای شیمیایی به شکلهای متنوعی وجود دارد و می توان گفت کود نیتروژن دار دسته وسیعی هستند و هر نوع کود شیمیایی که در ترکیب خود نیتروژن داشته باشد، کود نیتروژنی گویند، نیترات و آمونیوم، اوره سه کود شیممیایی نیتروژن دار است، پس هر کجا اسم این سه ماده را در کودهای شیمیایی شنیدید، باید بدانید که این کودها همان کود نیتروژنی هستند.

اگر می خواهید بزرگترین تولید کننده کود شیمیایی و اوره و کود مایع ایرانی را در غرب کشور بشناسید، حتما باید از نام شرکت کود شیمیایی اوره لردگان و مجموعه بزرگ آراد برندینگ نام برد که نام آن در شرکت سهام یاب نیز موجود می باشد و سهم آن در بازار بورس رشد قابل توجهی داشته است.

آمونیوم گوگرد از جمله سنگهای معدنی نیتروژن دار و گوگرد دار می باشد که به شکل نمک آمونیوم سولفات، در بسیاری از معادن سنگهای معدنی یافت می شود.

عمده معادن سولفات آمونیوم در جیرفت و اراک وجود دارد، نود درصد از سنگ های معدنی آمونیوم سولفات توسط معادن این دو شهر تامین می شود، سنگهای سولفات آمونیوم بعد از استخراج از معادن به کارخانه های فرآوری این سنگها برده می شود.

این شرکت با توجه به تحقیقات علمی بسیار، در راستای نیازهای داخلی و خارجی وهمچنین صادرات محصول، اقدام به تامین و تولید محصولات با کیفیت بسیار بالا در چشم انداز جهانی کرده است و امروزه در سطوح بسیار بالایی از این تکنولوژی قرار دارد.

همچنین این کارخانه با هدف توسعه صنایع پایین دستی توسط بخشهای خصوصی و تکمیل زنجیره ارزش در استان زیر ساخت تامین خوراک این واحدها را در سطح بالایی از کیفیت فراهم آورده است.

کود شیمیایی نیتروژن گوگردی

یکی از بزرگترین تولید کنندگن کود شیمیایی در غرب کشور شرکت کود شیمیایی اوره لردگان یا کود ارگانیک ویتامینه است، این شرکت واقع در استان چهارمحال و بختیاری و در منطقه فلارد در فاصله 55 کیلو متری شهرستان لردگان می باشد.

این شرکت در سال 87 تاسیس شد و به منظور دسترسی مناسب به منابع آبی و گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و نیز دارا بودن زمین و موقعیت مناسب و بسیار خوب از نظر کار زیر بنایی از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

کود شیمیایی نیتروژن گوگردی لردگان

از محصولات تولیدی این شرکت می توان به تولید آمونیاک  با ظرفیت تولید روزانه دو هزار و پنجاه تن واوره با ظرفیت تولیدی روزانه سه هزار و دویست و پنجاه تن می باشد.

همان طور که گفته شد، اغلب استفاده از سنگ معدنی سولفات آمونیوم در تولید کود شیمیایی نیتروژن گوگردی یا همان کود نیتروژن گوگردی می باشد، تولید کود شیمیایی با ترکیبات غیر آلی نیاز به مهارت متخصصان مربوطه و کارشناسان کشاورزی است، فرآیند تولید کود سولفات آمونیوم بسیار ساده است و اغلب با حذف ناخالصی ها از سنگ آمونیوم و پودر کردن آن، کود مورد نظر به دست می آید؛ اما باید خاطر نشان کرد، کود سولفات آمونیوم مرغوب می تواند به صورت محلول و جامد بر حسب نیاز گیاه، تولید و روانه بازار شود .

کود شیمیایی لردگان

چند نکته هنگام خرید کود نیتروژن گوگردی موسوم به نام تخصصی آمونیوم سولفات:

  •     با توجه به نیاز گیاه، خرید پودری و محلولیِ کود نیتروژن گوگردی.
  •     خرید  کود شیمیایی لردگان، از مراکز معتبر، برای اطمینان از خلوص بالای کود.
  •     کود سولفات آمونیوم، اغلب برای اسیدی کردن خاک استفاده می شود، پس به این نکته هنگام خرید توجه کنید که برحسب نیاز خاک، اقدام به خرید انواع کود کنید
  • از ترکیبات شیمیایی که اول به صورت آمونیاک می باشد و از تجزیه آمینواسیدها ساخته می شود، اوره می باشد، از بهترین تولید کنند گان اوره و کود شیمیایی در غرب کشور شرکت کود شیمیایی اوره لردگان یا کود ارگانیک پودری است.
کود شیمیایی نیتروژن گوگردی لردگان
  • آمونیاک به دلیل خاصیت سمی بودن، برای بدن بسیار مضر است، پس آمونیاک در کبد با دی اکسید کربن واکنش نشان می دهد و به اوره تبدیل می شود، این کار باعث کم شدن سمیت آن می شود تا بدن بتواند آن را در خود نگه دارد و در کلیه توسط نفرونها دفع کند.
  • اوره برای اولین بار در سال 1773 میلادی توسط شیمیدان معروف فرانسوی، هیلاری رول درون ادرار کشف گردید و در سال 1828 میلادی شیمی دان آلمانی به نام فریدریش وهلر طی تلاشی ناموفق برای تهیه کردن سیانات آمونیوم، هنگامی که به ایزوسیانات نقره، کلرید آمونیوم اضافه کرد اوره به دست آورد.
  • بیش از نود درصد تولید اوره در دنیا به منظور استفاده به عنوان کودهای شیمیایی شامل نیتروژن است، در کاربردهای عمومی اوره دارای بالاترین مقدار از ماده ازت در میان تمامی کودهای جامد نیتروژنی است که بر طبق ان، اوره پایین ترین هزینه های حمل و نقل را به ازای هر واحد از تغذیه نیتروژنی به بار می آورد.