قطع آب مشترکین بدمصرف‌ در شرایط بحرانی

قطع آب مشترکین بدمصرف‌ در شرایط بحرانی

سخنگوی صنعت آب ضمن تکذیب افزایش قیمت آب گفت: اگر قرار باشد افزایش قیمت صورت بگیرد، این موضوع در بودجه سال بعد مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اکنون برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب وجود ندارد.

به‌روزترین‌ها– فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه تعرفه‌ها سالانه یکبار مشخص می‌شود و امسال نیز بر اساس محاسبه پلکانی تعیین تعرفه صورت گرفت و بر اساس آن نیز مشترکان پرمصرف و بدمصرف شامل جریمه‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: اگر قرار باشد تعرفه‌ها تغییری کند در تعرفه سال آینده ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان بدمصرف نیز، گفت: برخورد با مشترکان بد مصرف دو جنبه دارد که در مصوبه هیات وزیران به آن اشاره شده، یکی بحث تعرفه‌های پلکانی و دیگری بحث قطع آب است.

سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: در ابلاغیه برای قطع آب یک شرط گذاشته شده به‌طوری که اگر در شهر یا منطقه‌ای با بحران و احتمال قطع آب برای مشترکان مواجه باشیم، آب مشترکان بدمصرف با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در تابستان امسال نیز آب ۹ مشترک بد مصرف در همین راستا قطع شد که تاثیرات بازدارندگی نیز به دنبال داشت، اظهار کرد: اکنون ساز و کاری را تعریف کرده‌ایم که اگر مشترکی بالای دو برابر الگو مصرف کند، برای آن پیامک اخطار و توصیه‌ای ارسال می‌شود و هر زمانی که بحران در آن شهر و منطقه صورت بگیرد آب این مشترکان قطع خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی تامین آب در کشور و استان‌های بحرانی، گفت: در شرایط کنونی مدل‌های تامین آب شرب بیانگر این است که در هیچ شهری دچار مشکل نیستیم، مگر اینکه شرایط تغییر کند و مجبور به اعمال سیاست‌های جدید شویم.

به گفته سخنگوی صنعت آب کشور شرایط در تهران نیز مناسب است و مشکلی برای تامین آب وجود ندارد.  

 منبع: ایسنا