تداوم روند نزولی نرخ ارز از ابتدای هفته

تداوم روند نزولی نرخ ارز از ابتدای هفته

نرخ ارز از ابتدای هفته جاری برخلاف هفته‌های گذشته روند نزولی داشت و در بازار متشکل ارزی، صرافی‌های بانکی و فردایی به طور میانگین ۳۹۰ تومان کاهش یافت.

به‌روزترین‌ها– نوسان ذات بازار ارز است و از ابتدای امسال با اقدامات بانک مرکزی همچون دادوستد ارز با نرخ توافقی، قیمت‌ها در بیشتر هفته‌ها نزولی و ثابت بود، اما طی هفته‌های گذشته قیمت ارز تحت تاثیر فضای روانی حاکم بر جامعه، سیر صعودی داشت.

نرخ ارز تحت تاثیر ناآرامی‌های موجود با افزایش همراه شد  به طوری که در بازار غیررسمی قیمت هر دلار آمریکا به بیش از ۳۳ هزار تومان هم رسید، اما دوباره در هفته سوم مهرماه و از روز شنبه، ۱۶ مهرماه شاهد کاهش تدریجی قیمت دلار بودیم.

بر این اساس قیمت دلار هرات از ۳۲ هزار و ۵۴۰ تومان به ۳۲ هزار و ۱۳۰ تومان، دلار در سبزه میدان تهران از ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان به ۳۲ هزار و ۳۸۰ تومان و نرخ دلار در بازار متشکل ارزی که دادوستدها با نرخ توافقی انجام می‌شود از ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان به ۳۱ هزار و ۲۶۴ تومان رسید.

همچنین از ابتدای هفته نرخ ارز در صرافی‌های بانکی نیز ثابت بود و تغییر نداشت و برابر ۲۸ هزار و ۸۸۳ هزار تومان بود.

بر اساس این گزارش آمار از ابتدای هفته عرضه ارز در بازار متشکل ارزی همواره از میزان دادوستدها پیشی گرفته است. طبق آمار در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب ۹۵۵ میلیون دلار و ۹۲۵ میلیون دلار بوده است و از این رقم تنها ۱۷۸ و ۱۸۸ میلیون دلار مبادله شده است.

نرخ ارز یکی از عوامل موثر بر قیمت بازار طلا است و بر این اساس قیمت سکه تمام بهار آزادی که هفته گذشته وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد در روزهای پایانی هفته گذشته و از ابتدای هفته دوباره به کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشت. 

آغاز روند نزولی نرخ ارز از ابتدای هفته
 منبع: ایرنا