قارچ صدفی کوهی شیراز

قارچ صدفی کوهی شیراز

این نوع قارچ همانند قارچ خوراکی جنگلی از گیاهانی می باشد، که کلسیم فراوانی دارد به همین دلیل از پوکی استخوان جلوگیری و موجب تحکیم استخوانها می شود و به کاهش التهاب مفاصل و درد مفاصل کمک خواهد کرد از مهم ترین خواص دیگر قارچ صدفی می توان به کاهش وزن، خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد حساسیت آن اشاره کرد.

یکی از محبوبترین غذاهای مورد علاقه مردم قارچ است که در انواع مختلف پرورش داده می شود یا به صورت طبیعی از طبیعت جمع آوری می شود. در ادامه با آراد برندینگ همراه باشید.

که در شهرهای مختلف مانند شیراز، اصفهان و تهران پرورش داده شده و به دلیل طعم بی نظیر آن و همینطور خواص فوق العاده ی آن زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. قارچهای صدفی را به عنوان راحت ترین قارچ در پرورش می شناسند که به راحتی با فراهم کردن شرایط محیطی رشد پرورش داده می شوند، شرایط محیطی مناسب برای پرورش این قارچ شرایط استوایی و گرمسیری است. یعنی دما و رطوبت بالا و شاید بسیاری از شما قارچهای صدفی را پس از بارندگی در مناطق گرمسیری دیده باشید.

قارچ صدفی پرورشی کوهی

قارچ صدفی در سراسر دنیا در نژادهای مختلفی پرورش داده می شود که ما در این جا انواع قارچ صدفی پرورشی صنعتی را به طور خلاصه برای شما شرح داده ایم قارچ صدفی طلایی، یکی از نژادهای قارچ صدف  می باشد که در نواحی گرمسیری ژاپن و چین عموما یافت می شود و سرخ کردن این نوع قارچ باعث می گردد، طعم شبیه به بادام زمینی پیدا کند این نوع قارچ کلاهک آن رنگ طلایی دارد و رشد آن به صورت خوشه ای می باشد قارچ صدفی دینگری هم گونه ای از قارچ صدفی است، که بومی هندوستان می باشد. قارچ دینگری، یکی دیگر از گونه های قارچ صدفی می باشد، که رنگ قهوه ای تا خاکستری دارد و در سراسر جهان از محبوب ترین قارچهای صدفی محسوب می شود.

قارچ صدفی کوهی شیراز

برای تهیه انواع سالاد ( به صورت خام )، به صورت کباب شده و برشته می توانید قارچ صدفی کوهی را مصرف کنید این نوع قارچ همانند دیگر قارچها بافت اسفنجی شکلی دارد و به راحتی می تواند آب را به خود جذب کند به همین دلیل برای تمیز کردن آن بهتر است از یک حوله کاغذ خشک کمک بگیرید و از آب برای تمیز کردن آن استفاده نکنید در هنگام پخت، این نوع قارچ بافت لطیفی پیدا می کند. برای نگهداری قارچ صدفی و همچنین قارچ صدفی کوهی روشهای مختلفی وجود دارد اولین روش استفاده از ظرف پلاستیکی می باشد، که باید قارچ را در لایه های یکنواخت داخل ظرف پلاستیکی قرار دهید در این روش قارچها تا ۳ روز تازه می مانند قرار دادن قارچها در یک پلاستیک و سبد روکش چوبی یکی از روشهای نگهداری قارچ می باشد.

قارچ صدفی پرورشی شیراز

تقویت حافظه و هوش: وجود فسفر در این قارچ باعث بهبود عملکرد مغز می شود، همچنین مس موجود در قارچ باعث بهبود ترشح دوپامین در مغز شده که در بهبود خلق و خو و کاهش تنشهای عصبی موثر است، همچنین مس موجود در قارچ صدفی می تواند به کاهش رادیکالهای آزاد در مغز موثر بوده و از این طریق به کاهش سرعت روند پیری کمک می کند. کم خونی: وجود آهن در قارچ می تواند به بهبود کم خونی کمک کند، همچنین وجود ویتامین ب 2 به افزایش سطح گلوبولهای قرمز خون و فرآیند خون سازی در مغز استخوان کمک زیادی می کند. پوسیدگی دندان: وجود ویتامین د، کلسیم و ویتامین ث در قارچ صدفی مانع بروز پوسیدگی دندان می شود و به رشد استخوانها در کودکان کمک می کند.

قارچ صدفی کوهی شیراز

در پخت بسیاری از غذاهای امروزی که مورد علاقه ی کودکان نیز هست قارچ خوراکی استفاده می شود، قارچ صدفی شیراز پرورشی به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار و طعم بی نظیر مورد علاقه ی بسیاری قرار دارد، این قارچ در فروشگاه های سراسر کشور مانند شیراز قابل دسترس است. بیشتر از بیست نوع قارچ خوراکی مانند قارچ های سفید دکمه ای در بازار در دسترس است که برخی از آنها به صورت طبیعی و توسط متخصصان این زمینه در طبیعت جمع آوری می شوند و برخی به صورت مصنوعی و در کارگاه های خاص پرورش داده می شوند. به هر روی نکته ی مهمی که در خرید قارچ به ویژه قارچ صدفی باید به آن توجه داشت نحوه ی بسته بندی و عرضه ی آن است توصیه می شود حتی المقدور قارچ را در بسته بندی خریداری بفرمایید تا از سلامت و تمیزی آن مطمئین باشید.