شاخص بورس ۱۱ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس ۱۱ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۱هزار واحدی روبرو شد.

به‌روزترین‌ها– در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 7میلیارد و 979میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 5هزار و 126میلیارد تومان در بیش از 407هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 11هزار و 739 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 426هزار و 95 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی شازند، بانک ملت و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 4 میلیارد و 299میلیون ورقه به ارزش 6هزار و 98میلیارد تومان در 218هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 119 واحد رشد کرد و در ارتفاع 18 هزار و 541واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی تخت جمشید، پالالش نقت لاوان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 منبع: تسنیم