با استفاده از یک حلوای دست ساز خانگی میلیونر شدم

حلوا گردو ارومیه

برای داشتن یک میان وعده رژیمی، حلوا گردو ارومیه انتخاب مناسبی است که می تواند برای تمام اعضای خانواده حتی کسانی که دچار دیابت هستند، مفید باشد. در قشم و دیگر شهرهای جنوبی این نوع حلوا در تمام طول سال به ویژه فصل پاییز و زمستان پخته می شود که طرفداران زیادی نیز دارد، البته باید اشاره کنیم که حلوا مسقطی به عنوان یک سوغاتی اصیل جنوبی به صورت صنعتی و در حجم زیاد نیز تولید و به بازار عرضه می شود.

برای داشتن یک حلوا مسقطی غلیظ و خوش عطر حین پخت باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید که یکی از مهمترین آنها استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب است، چرا که بکارگیری مواد بی کیفیت می تواند سبب تغییر در طعم نهایی حلوا شود. نکته مهم اینکه اگر دارای اضافه وزن هستید، بهتر است بجای پودر نشاسته از ساگو استفاده کنید که خواص بی نظیری دارد و به راحتی در فروشگاه های جنوب کشور و برخی هایپرمارکتها قابل تهیه می باشد.

با استفاده از یک حلوای دست ساز خانگی میلیونر شدم

حلوا مسقطی

روشهای مختلفی برای خوشمزه تر شدن حلوا مسقطی صدفی ساده و سوهان عسلی وجود دارد، یکی از روشهای خوشمزه تر شدن این شیرینی این است که می توانید در هنگام تهیه خمیر آن مقداری گلاب به داخل خمیر اضافه کنید.

این کار باعث ایجاد طعم بهتری در خمیر می شود اندازه و سایز شیرینیها به دست خودتان است و می توانید طرحهای زیبایی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید و سپس خلال پسته و برای تزیین قطاب ابتدا توسط یک لیست ک مقداری شربت بر روی قطاب مالیده و سپس رودهای دلخواه را بر روی آن باشه و چند لحظه صبر کنید تا خشک شود.

گردوی به کار رفته در این نوع شیرینی حاوی مقدار زیادی فسفر می باشد و دارای روغنهای غیر اشباع می باشد و برای افرادی که دچار گرفتگی عروق و بیماریهای قلبی هستند بسیار مناسب است، مغز پسته در تهیه کاغذ ضد آب استفاده می شود سرشار از پتاسیم و اسیدهای چرب است به کاهش کلسترول خون کمک کرده همچنین باعث سلامت و استحکام ریشه موهای سر می شود و برای سلامت استقامت آنها بسیار مفید است.

با استفاده از یک حلوای دست ساز خانگی میلیونر شدم

حلوای ارد نخودچی

همه ما با طعم زنجبیل در بیسکوئیت های پذیرایی آشنا هستیم و اگر از دوستداران این طعم و رایحه باشید، می توانید با استفاده از پودر زنجبیل، حلوای ارد نخودچی زنجبیلی را به سادگی در منزل تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه این نوع حلوا کافی است پودر زنجبیل را در کنار باقی مواد قرار داده و با توجه به ذائقه خود می توانید سایر طعم دهنده ها مانند پودر هل را از دستور تهیه حذف نمایید.

به طور معمول برای تهیه شیرینی و حلوا از روغن جامد و کره استفاده می شود تا بافت بهتری به دست آید اما برای حفظ سلامتی می توان حلوا نخودچی را با روغن مایع نیز تهیه کرد که در این صورت استفاده از آن برای کسانی که به دلایل پزشکی از مصرف روغن جامد منع شده اند، مناسب تر می باشد.

با استفاده از یک حلوای دست ساز خانگی میلیونر شدم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا