شکوفا شدن درآمد میلیاردی من با انجیر ممکن شد

انجیر سیاه

طبع انجیر سیاه از نظر طب سنتی گرم و تر است، یکی از مهمترین خواص انجیر سیاه، کمک به استحکام و سلامت استخوان‌ها، پیشگیری و کمک به درمان آرتروز و ناراحتی‌های مفاصل است. مصرف انجیر سیاه خاصیت سم زدایی فوق‌العاده‌ای داشته و برای رفع اختلالات جریان خون مفید است.

انجیر دارای خاصیت ملین است و یکی از بهترین راه‌های درمان خانگی یبوست بوده و به پاکسازی روده‌ها کمک می‌کند، از بین بردن تهوع بارداری و تأمین مواد مغذی مورد نیاز جنین از خواص انجیر خشک و تر است و از این رو مصرف خشک و تازه این میوه برای مادران باردار بسیار مفید است.

انجیر ادرارآور است، تعریق را زیاد می‌کند و به همین دلیل برای کاهش حرارت بدن و تشنگی مفید است، انجیر سیاه مقادیر زیادی آهن و ویتامین C دارد و از این رو مصرف آن برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

قند انجیر سیاه کاملاً طبیعی و مقوی است و از افت قند افراد جلوگیری می‌کند، اشخاص لاغر که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند، می‌توانند از این میوه استفاده کنند، به طور کلی مصرف انواع انجیر ضعف عمومی بدن را برطرف و باعث تقویت قوای جسمانی می‌شود.

شکوفا شدن درآمد میلیاردی من با انجیر ممکن شد

انجیر خشک

برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش و برای بهبود مشکلات معده می توانید از انجیر خشک نخی را به صورت خیس شده استفاده کنید زیرا اثر آن بیشتر خواهد بود. به این صورت که انجیر ها را در آب جوشیده خنک به مدت چند ساعت و یا یک روز بگذارید تا به خوبی خیس شود سپس آن را میل کنید، از آب آن هم می توانید استفاده کنید زیرا خواص زیادی دارد.

هر زمان که دچار مشکلات معده و یا روده شدید از این میوه ی به صورت خیس شده استفاده کنید خواص فوق العاده ی آن را خواهید دید.

همانطور که می دانید انجیر خشک ایوب برای معده و مشکلات گوارشی بسیار مفید می باشد که استفاده ی آن با عسل سبب بهبود بیماری هایی نظیر اسهال، معده درد، سوء هاضمه و غیره خواهد شد.

اگر به دنبال یک روش ساده و بی ضرر برای رفع بیماری های گوارشی خود هستید حتما از ترکیب انجیر خشک و عسل استفاده کنید ،همچنین استفاده از عسل و انجیر خشک برای درمان زخم معده نیز بسیار مفید می باشد.

شکوفا شدن درآمد میلیاردی من با انجیر ممکن شد

انجیر استهبان

محصول انجیر در استهبان یک محصول مهم و استراتژیک بوده و معیشت حدود 70 درصد از مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم به این محصول وابسته است. بنابراین در صورت کاهش میزان تولید محصول انجیر استهبان شهرستان به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی و یا دیگر عوامل طبیعی مثل سرما ، تگرگ و غیره می تواند تاثیرات زیادی بر معیشت و اقتصاد مردم شهرستان بگذارد.

میانگین بارندگی سالانه این شهرستان حدود 250 میلیمتر است که متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل کاهش میزان بارندگی درختان انجیر منطقه با مشکل کم آبی مواجه شده اند. به همین دلیل آبیاری کمکی درختان انجیر امری ضروری و لازم تلقی می شود. ولی نداشتن دانش کافی و آبیاری به روش سنتی باعث مصرف بی رویه آبهای زیر زمینی شده است.

شکوفا شدن درآمد میلیاردی من با انجیر ممکن شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا