دانشگاه رفتن مسیر پول دار شدن نیست

درست در روزهایی که همه به دنبال درس خواندن و کتابخانه رفتن برای موفقیت در کنکور بودند، من راه دیگری را انتخاب کردم و خیلی زودتر از سایر همکلاسی‌هایم به موفقیت شغلی رسیدم. روزهایی که دیگران در جبر و هندسه گم شده بودند من مسیر تجارت را آموختم و قدم در این مسیر گذاشتم.

ترازو آشپزخانه

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که با ترازو آشپزخانه میانه‌ی خوبی نداشته باشید و ادویه و مواد غذایی مختلف را بر اساس حس خود به غذا اضافه کنید. اما وقتی پای شیرینی‌پزی به میان می‌آید، ترازو و پیمانه حرف اول را می‌زنند. اگر رژیم مشخصی را هم دنبال می‌کنید، آن وقت است که ترازو دوست همیشگی شما خواهد بود. ترازو انواع مختلفی دارد، اما نوع متداول آن ترازوی دیجیتالی است. ترازوی آشپرخانه دیجیتال می‌توانند مواد مختلف را در ابعاد بسیار کم اندازه‌گیری کنند، بنابراین از دقت بالایی برخوردارند.

دانشگاه رفتن مسیر پول دار شدن نیست

ترازو پزشکی

ترازوهای پزشکی انواع مختلفی دارند. ترازو پزشکی آویز، ترازوی پزشکی قدسنج، ترازوی پزشکی نوزاد، ترازوی پزشکی نفرکش از انواع مختلف ترازوهای پزشکی به شمار می آیند. هر یک از این ترازوها قابلیت های گوناگونی دارند که طبق نیاز انتخاب می شوند. البته باید اشاره کرد که بیشتر ترازوهای پزشکی به منظور سنجیدن قد و وزن به طور همزمان و به دست آوردن میزان BMI طراحی و ساخته می شوند. 

یکی از دغدغه های همیشگی برای همه افراد در جامعه از کودک و پیر و جوان نسبت افزایش و کاهش وزنشان در شرایط مختلف است، چاقی مفرط و یا لاغری مفرط در علم پزشکی می تواند ( نه لزوما ) نشانه ای برای وجود برخی بیماری ها در افراد باشد علی الخصوص اگر بی دلیل و به یکباره این تغییر وزن رخ دهد (که در چنین شرایطی لازم است تا پزشک را در جریان قرار بدهیم و به بررسی علت بپردازیم)، گرچه وزن یک فاکتور قطعی نیست و فردی با بدن لاغر می تواند مبتلا به بیماریهایی مانند چربی و یا قند و امثال آن باشد همینطور فردی با اضافه وزن می تواند کاملا سالم باشد؛ حتی داشتن تناسب اندام هم لزوما دلیل بر صحت نیست از این رو ویژگی وزن در کنار سایر فاکتورهای سلامتی باید مورد توزین قرار بگیرد و در اینجاست که ترازو یک تجهیز پزشکی لازم به حساب می آید، استفاده از ترازو از دیرباز تا کنون به شکلهای مختلف انجام می شده است، چه در زمانی که از ترازوهای کفه ای با کمک قطعاتی از آهن و سنگ استفاده می شد و چه هم اکنون با ظهور ترازوهای دیجیتالی بسیار پیشرفته و دقیق که هر کدام در شرایط متفاوت می تواند کمک کننده باشد؛ حال اینکه نوع ترازو و دقت عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است.

دانشگاه رفتن مسیر پول دار شدن نیست

ترازو دیجیتال

امروزه ترازو دیجیتال دارای نمایشگر LCD و LED بوده که نتیجه ی توزین را به صورت اعداد در نمایشگر به نمایش در می آورد از سویی نیز علاوه بر توزین محاسبه قیمت کالای مورد توزین را نیز انجام می دهد و دارای حافظه ی کیبردی برای ثبت نام و قیمت واحد و در انتها محاسبه ی کل فاکتور را داشته و با صدور فاکتور فروش برای مشتری و ذخیره ی اطلاعات در حافظه ی دستگاه اطلاعات را به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه برای فروشگاه امکان انتقال دارد.

علاوه بر تمام قابلیت ها با تولید بارکد برای هر کالا امکان انتقال اطلاعات را به کامپیوتر از طریق بارکد خوان ایجاد نموده و در صورت تمایل فروشگاه در مدل هایی از ترازو نیز اطلاعات کالا را به صورت لیبل یا برچسب صادر نموده و امکان بسته بندی کالای توزیع شده را نیز فراهم می آورد .

دانشگاه رفتن مسیر پول دار شدن نیست