فراهم شدن شرایط برای حمایت از کسب‌وکارهای داخلی

فراهم شدن شرایط برای حمایت از کسب‌وکارهای داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه ارتباطات می‌تواند در توسعه بهره‌وری کمک کند و نقش کلیدی در این زمینه داشته باشد زیرا سبب افزایش سرعت، دقت و تصمیم می‌شود.

به‌روزترین‌ها– عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در  مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم. مردمی که ۴۴ سال پای انقلاب ایستادند و انواع تحریم ها مانند اقتصادی و اجتماعی را تحمل کردند.

وی با اشاره به دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار و تاکید رهبر انقلاب بر این مسئله گفت: حوزه ارتباطات می‌تواند کمک کند که بهره‌وری را توسعه دهیم؛ بنابراین ما می‌توانیم نقش کلیدی در افزایش بهره‌وری داشته باشیم زیرا سرعت و دقت در تصمیم گیری را افزایش می‌دهد که سرعت در تصمیم‌گیری منجر به افزایش کارایی خواهد شد.

زارع پور ادامه داد: حوزه هوشمندسازی هم می‌تواند در همه بخش‌های کشور مانند دامداری، کشاورزی و معدن اثرگذار باشد و سبب تحول آنها شود.

شرایط برای حمایت از کسب و کارهای داخلی فراهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به اقبال مردم نسبت به پیام رسان‌های خارجی اما آن طور که باید توسعه لازم انجام نشده و چه اقداماتی برای توسعه زیرساخت پیام رسان های خارجی انجام می‌شود؟ اظهار کرد: ما در وزارت ارتباطات تمام تلاشمان را می‌کنیم که زیرساخت‌های لازم برای توسعه پیام رسان‌های داخلی داشته باشیم و هر زیرساختی که مورد نیاز این سکوها باشد فراهم می کنیم تا بتوانند خدمات با کیفیت پر سرعت و امن را به مردم ارایه کنند.

زارع پور ادامه داد: خوشحالم امروز اعلام کنم این سکوها روزانه پذیرای میلیون ها نفر هستند و خدماتی که در پیام رسان ها وجود دارد را ارایه می کنند و امیدوارم بر اساس نقشه راهی که برای آنها مشخص شده قابلیت های جدید به مردم ارایه کنند. در زمینه اتصال پیام رسان ها به یکدیگر شب گذشته تست موفق ارتباطات پیام رسان ها را داشتیم و بعد از ظهر هم جلساتی با مدیران پیام رسان ها داریم که انشاالله با طی شدن آن به صورت عملیاتی طی یک الی دو هفته آینده این اتفاق ( اتصال پیام رسان ها ) خواهد افتاد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره پایان مهلت سه ماهه مجلس در زمینه بهبود سرعت اینترنت گفت: آقای رضا خواه سوالی را مطرح کردند و ما پاسخ سوال را دادیم. ایشان درخواست دادند که ظرف سه ماه شرایط برای کسب و کارها در پلتفرم های داخلی تسهیل  شود و اصل خواسته ایشان این بود و ما امروز اعلام می کنیم که شرایط برای فعالیت کسب و کارهای داخلی در سکوهایی که ما حمایت می کنیم فراهم است و با آیین نامه ای که دولت در آبان ماه مصوب کرد حمایت های خوبی پیش بینی شده که یکی پس از دیگری روند اجرا وارد می‌شود و امیدوارم با اجرای آن حمایت حداکثری از کسب و کار ها را داشته باشیم.

همچنین در ادامه این مراسم، بیژن عباسی آرند – مدیرعامل ایرانسل – اظهار کرد: ما در ابتدا نسل دو که بیش از ۹۱ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، در مرحله بعد نسل سه که حدود ۹۱ درصد جمعیت کشور و سپس  نسل چهار که بیش  از ۸۲ درصد جمعیت کل کشور را پوشش می‌دهد آغاز کردیم.

وی افزود: نسل پنجم هم نسل جدیدی است که طی سالهای اخیر اپراتورها در حال سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

همچنین مدیرعامل ایرانسل در این مراسم توضیحاتی را درباره پروژه های این اپراتور مانند طرح توسعه زیرساخت شبکه فیبر و عملکرد توسعه خدمات الکترونیکی ارایه کرد.

گفتنی است در این مراسم پروژه‌های این اپراتور در شهرهای مختلف مانند لرستان، مشهد کرمانشاه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.