انتخاب و آماده سازی محل کاشت توت فرنگی

توت فرنگی نسبت به انواع مختلف خاک مقاوم است، اگرچه خاک لومی که زهکشی خوبی دارد را ترجیح می دهد. در حالت ایده آل، چند ماه قبل از کاشت، کار را در کود کهنه یا کمپوست شروع کنید. قیمت توت فرنگی عمده گران می باشد و به همین دلیل تعداد بسیار کمی از افراد توان خریداری آن را دارند.

اگر خاک رسی دارید، معمولاً 4 اینچ یا بیشتر از کمپوست را مخلوط کنید و خاک رسی را در تپه‌های بلند بچکانید تا زهکشی را بهتر کنید. اگر خاک شما شنی است، برای از بین بردن علف های هرز به آرامی کشت کنید و در یک لایه 1 اینچی کمپوست غنی یا کود دامی پوسیده مخلوط کنید.

pH خاک باید بین 5.5 تا 7 باشد. در صورت لزوم، خاک خود را قبل از کاشت اصلاح کنید. اگر خاک های منطقه شما به طور طبیعی قلیایی هستند، بهتر است توت فرنگی را در بشکه های نیم بشکه ای یا سایر ظروف بزرگ پر از خاک گلدان غنی شده با کمپوست پرورش دهید.

محل کاشت باید زهکشی خوبی داشته باشد. تخت های مرتفع گزینه مناسبی برای گیاهان توت فرنگی هستند. برای کسب بیشترین موفقیت، تناوب محصول را تمرین کنید. مگر اینکه قصد دارید هر سال خاک خود را اصلاح کنید، در محلی که اخیراً توت فرنگی، گوجه فرنگی ، فلفل یا بادمجان داشته است ، کاشت نکنید.

انتخاب و آماده سازی محل کاشت توت فرنگی

نحوه کاشت توت فرنگی

فضای کافی برای پراکندگی فراهم کنید. گیاهان را 18 اینچ (1-1/2 فوت) از هم جدا کنید تا فضایی برای دونده ها باقی بماند و 4 فوت بین ردیف ها باقی بماند. توت ‌فرنگی‌ ها گیاهان گسترده‌ای هستند. نهال ها دونده ها را می فرستند، که به نوبه خود دونده های خود را می فرستند. در گلخانه ها علاوه بر توت فرنگی می توانید خیار نیز پرورش داد، قیمت خیار سبز گلخانه ای از نرخ توت فرنگی کمتر می باشد.

سوراخ های کاشت را به اندازه کافی عمیق و گسترده ایجاد کنید تا کل سیستم ریشه را بدون خم شدن در خود جای دهد. با این حال، بیش از حد عمیق کاشت نکنید! ریشه ها باید پوشیده باشند، اما تاج باید درست در سطح خاک باشد. بسیار مهم است که تاج (جوانه در حال رشد مرکزی) گیاه را دفن نکنید وگرنه ممکن است پوسیده شود. برگ ها، گل ها و میوه ها باید در معرض نور و هوای تازه باشند.

برای ته نشین شدن ریشه آنها در خاک، در زمان کاشت گیاهان را به خوبی آبیاری کنید. همچنین امکان پرورش توت فرنگی از دونده های سال گذشته وجود دارد.

انتخاب و آماده سازی محل کاشت توت فرنگی

مراقبت زمستانی از توت فرنگی

گیاهان توت فرنگی چند ساله هستند. آنها به طور طبیعی به سرما مقاوم هستند و در دمای انجماد خفیف زنده می مانند. بنابراین، اگر منطقه شما دارای زمستان های معتدل است، مراقبت کمی لازم است. در دوران نبود توت فرنگی، افراد متقاضی می توانند لیست قیمت کنسرو 1401 توت فرنگی را در بیاورند و خرید خود را انجام دهند.

در مناطقی که درجه حرارت به طور مرتب به پایین بیستم (فارنهایت) می رسد، توت فرنگی در مرحله خواب خود خواهد بود. بهتر است مقداری محافظت در زمستان ارائه دهید:

وقتی فصل رشد به پایان رسید، شاخ و برگ ها را تا یک اینچ کوتاه کنید. این کار را می توان بعد از اولین دو یخبندان یا زمانی که دمای هوا به 20 درجه فارنهایت (6- درجه سانتیگراد) رسید انجام داد.

گیاهان را به عمق حدود 4 اینچ با کاه، سوزن کاج یا سایر مواد آلی مالچ کنید. در مناطق حتی سردتر، مالچ عایق بیشتری باید اضافه شود. بارش طبیعی باید به طور مناسب رطوبت خاک را حفظ کند. مالچ را در اوایل بهار، پس از رفع خطر یخبندان بردارید.

انتخاب و آماده سازی محل کاشت توت فرنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا