نرخ سود تسهیلات مسکن از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد رسید

به‌روزترین‌ها– آقای علی عسکری گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک ها بوده است و مراحل قانونی در حال انجام است و ما مراحل اخذ مجوز  برای افزایش  مجوز طی خواهيم  کرد.

به گفته سرپرست بانک مسکن،  تا به امروز  ۲۱۰ واحد  نهضت ملی مسکن عقد قرارداد  کرده ایم  و میزان عددی این تعداد قرارداد  ۷۲ هزار میلیارد تومان  بوده است که  بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تا الان متناسب با پیشرفت از محل آورده مردم و سهم شراکت آنها پرداخت شده است.

او می گوید: براساس مجوز بانک مرکزی  ما اموال  مازاد نداریم اما اموال تملیکی  داریم ولی از لحاظ شاخص بانکی اموال مازاد نداریم.

عسکری گفت: صندوق ملی مسکن تشکیل و اساسنامه تشکل و حساب افتتاح شد و منابعی که در صندوق و بانک مرکزی واریز شد  با کد شناسایی مربوط به صندوق ثبت شد همچینن ۳هزار و۵۰۰ میلیارد منابعی از حساب بانک مرکزی منتقل شده  و مقدمات  در چارچوب اساسنامه صندوق انجام و در راستای طرح مسکن براساس سیاست های وزارت  راه وشهرسازی  صندق کار  خود را شروع  کرده  است.

او درباره نرخ سود تسهیلات بانکی هم  گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات بانکی ۲۳ درصد است و قراردادهای پیش از این تسهیلات ۱۸ درصد بوده که در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم که این مابه التفاوت را در قالب یارانه پرداخت کند.

او گفت: نرخ سود تسهیلات تا پیش از این ۱۸ درصد بود که با توجه به افزایش نرخ سود بانکی در قرارداد‌های جدید که از هفته گذشته ابلاغ شده نرخ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد اعمال می‌شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا