رئیسی: کاهش بیکاری به ۸.۲ درصد

به‌روزترین‌ها– رئیس جمهور گفت:با فراهم شدن زمینه رونق تولید در کشور آمار بیکاری از ۸.۹درصد در پاییز سال قبل به ۸.۲ درصد در پاییز امسال کاهش یافته که این آمار قابل توجه است.

به گزارش ایرنا سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران بوشهری با بیان اینکه اشتغال دغدغه دولت است و تحصیلکرده‌ها حق دارند که کار خوبی در کشور داشته باشند، اظهار داشت: آمار بیکاری در کشور کاهش خوبی پیدا کرده که نشان از افزایش اشتغال دارد.

 وی  با اشاره به اینکه کارخانه‌های تعطیل و نمیه تعطیل زیادی به چرخه تولید بازگشته است، گفت: در استان بوشهر هم شاهد کاهش بیکاری و افزایش اشتغال هستیم، اما این به معنای رفع مشکل اشتغال نیست و نیروهای بومی تحصیلکرده در اولویت برنامه‌های ایجاد اشتغال هستند.

  رئیسی مرکز سنجش میزان اشتغال ایجاد شده را استانداری‌ها اعلام کرد و گفت: استانداری‌ها به عنوان نماینده دولت ارزیابی خواهند کرد که شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها در این زمینه به وظایف خود عمل کرده‌اند یا نه.

رئیس جمهور  با بیان اینکه دولت هم در سطح استان و هم کشور موفقیت‌هایی در زمینه اشتغال داشته است، تصریح کرد: دولت این میزان را کافی نمی‌داند و معتقد است باید گام‌های بلندی برداشت تا جوانان احساس کنند که با توجه به ظرفیت‌های استان، فرصت‌های اشتغال برای آنها فراهم است.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا