پیش بینی بازار سرمایه در فصل بهار

پیش بینی بازار سرمایه در فصل بهار

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل صعود این بازار، گفت: بازار سرمایه به طور سنتی تا فصل مجامع که تیرماه است رشد ملایمی را تجربه می‌کند. اما امسال شتاب رشد قیمت‌ها زیاد بوده است، اگر قیمت ارز در بازار و قیمت‌های جهانی صعودی نباشند، در اواسط بهار اصلاح خواهیم داشت و به طور کلی تا آخر بهار قیمت‌ها از سطوح فعلی بالاتر می روند.

به‌روزترین‌ها– سعید جعفری، درمورد دلایل صعود یک ماه اخیر بازار سرمایه توضیح داد: با توجه به اتفاق سال گذشته درمورد نرخ ارز، سود شرکت‌ها افزایش یافت و فضای تورمی که در اقتصاد در سال قبل و در اکثر کالاها اکنون تاثیر خود را روی بازار سرمایه گذشته است. به عبارت دیگر شاهد تعدیل سهام با تورم هستیم.  

وی با بیان اینکه  بازار سرمایه دچار حباب نیست، گفت: به معنی این که قیمت‌ها از ارزش سهام شرکت‌ها فاصله نگرفته‌اند. باید به این نکته توجه داشت که اگر موضوعاتی از جمله قیمت‌گذاری دستوری وجود نداشت قیمت سهام پتانسیل رشد داشت. با توجه به ریسک‌هایی که در کشور وجود دارند بازار سهام در سال گذشته نسبت به سایر دارایی‌ها رشد کمتری را تجربه کرد و اکنون درحال جبران است. البته هر رشدی اصلاحی هم دارد که به نظر می‌رسد این اصلاح طی یک هفته یا دو هفته آینده رخ دهد که باید توجه داشت اصلاح به معنی ریزش نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اتفاقی که سال ۱۳۹۹ برای این بازار رخ داد تکرار نمی‌شود، اظهار کرد: از دلایل آن این است که نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نسبت به سال ۹۹ بیشتر شده است که همین موضوع باعث می‌شود بازار دچار هیجان شدید نشود. از سوی دیگر نرخ بهره مخصوصا نرخ بهره بین بانکی نسبت به سال ۱۳۹۹ در سطوح بالاتری قرار دارد.

 منبع: ایسنا