قیمت نفت به بالاترین حد خود در ۹ هفته گذشته رسید

به‌روزترین‌ها– میثم صالحی، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگوی اختصاصی با گروه بورس، در تشریح دلایل افزایش جهانی قیمت نفت گفت: افزایش نرخ بهره یکی از دلایل افزایش بهای نفت بوده است. صورت جلسه نشست ژوئن فدرال رزرو در روز چهارشنبه هفته قبل نشان داد تقریبا همه اعضای بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بهره در ماه آینده حمایت کردند و فشار بیشتری بر اقتصاد آمریکا وارد می‌شود.

وی افزود:صادرات نفت خام آمریکا نیز برای پر کردن حفره عرضه ناشی از کاهش شدید تولید توسط سازمان کشور‌های صادرکننده نفت به ویژه عربستان افزایش یافته است و در ادامه نشانه‌های کاهش عرضه نفت اینکه ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن نزدیک به ۴/۴ میلیون بشکه کاهش یافت که بسیار بیشتر از انتظارات قبلی یعنی ۸/۱ میلیون بشکه‌ای بود وعلاوه برآن هم عربستان و هم روسیه در اوایل این هفته کاهش بیشتری در عرضه داشتند تا از قیمت نفت حمایت کرده باشند.

صالحی با تحلیل تکنیکال نفت برنت یادآور شد که قیمت در یک کانال نزولی در نوسان است و می‌تواند به سقف کانال برسد و قیمت ۸۶ دلار و ۳۳ سنت رو تجربه کند و در صورت نزول از این قیمت هم محدوده حمایتی ۶۲ دلار تا ۶۵ دلار را داریم که سطح حمایتی قابل توجهی هست که می‌تواند مانع ریزش قیمت‌ها شود.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۹۵ سنت معادل ۲.۶ درصد افزایش، در ۷۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه بسته شد. همچنین بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و شش سنت معادل ۲.۹ درصد افزایش، در ۷۳ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص هفته را با حدود پنج درصد افزایش، به پایان بردند.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا