تامین زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

به‌روزترین‌ها– ارسلان مالکی  رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به عقب ماندگی در ساخت مسکن در دولت‌های قبل، گفت: هم مطالعات ما در وزارت راه و شهرسازی و هم میزان ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن بر وجود یک عقب‌ماندگی در بخش مسکن صحه گذاشته اما باید برای این عقب‌ماندگی برنامه‌ریزی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر تامین زمین با روند درست و استانداردی پیش می‌رفت الان با کمبود زمین برای طرح‌های مسکن مواجه نبودیم.در طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که فاقد زمین هستند واگذاری در قالب انفرادی و گروهی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم‌افزایی دولت و مجلس در قانون جهش مسکن متبلور شده که بر اساس این قانون مهیا کردن بستر ساخت ۴ میلیون مسکن به دولت تکلیف شده است.

به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن : علاوه بر این، واگذاری در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بازسازی سکونتگاه‌های درون بافت فرسوده، ارائه تسهیلات به افرادی که مالک زمین هستند، اما برای ساخت و ساز به کمک دولت نیاز دارند نیز از جمله روش‌های پیش بینی شده در این قانون است.

او می گوید: در طرح نهضت ملی مسکن روش‌های اجرا هم متعدد است که یکی از آن‌ها تامین مسکن برای کارکنان و کارگران صنایع است.

مالکی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه با واحد‌های صنعتی کشور زمین تامین شده است اظهار داشت: به ثمر رسیدن این طرح حاصل اراده دولت، وزارت راه و شهرسازی و پیگیری‌های مدیران واحد‌های صنعتی کشور است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: در طراحی و تامین زمین و مسکن کارگران صنایع همه استاندارد‌های زیست محیطی و شهرسازی، توجیه‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی-اجتماعی دیده شده و اصلا به این شکل نیست که سکونتگاه‌ها در کنار صنایع و در مناطق آلوده طراحی شوند بلکه طراحی‌ها فاخر و در شان مردم و با استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و رویکرد نوین خواهد بود.

وی اعلام کرد: جانمایی و طراحی پروژه صنعت‌شهر در زمینی از یک مجموعه ۶۰۰ هکتاری انجام شده و طراحی و جانمایی آن برمبنای زیست مومنانه و ایجاد محیطی همراه با آرامش و معنویت برای ساکنان خواهد بود.

مالکی در پایان تاکید کرد: این طرح در ابعاد کلان بررسی شده و دارای چند خصوصیت و فایده است به این صورت که اولا خود مجموعه‌های صنعتی مدیریت پروژه‌ها را برعهده دارند و از این طریق به تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک می‌کنند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا