فید

راهنمای کامل اخذ اقامت استرالیا؛ اطلاعاتی که باید بدانید

استرالیا چندین برنامه مهاجرتی از جمله مهاجرت کاری (work-stream)، سرمایه‌گذاری (business stream)، تحصیلی (study-stream) و مهاجرت خانوادگی (family stream) را ارائه کرده است. از میان این برنامه‌های مهاجرتی،  برنامه مهاجرتی کاری و سرمایه‌گذاری از همه محبوب‌تر هستند. اما با تمامی این اوصاف، باید دید که آیا متقاضی اخذ اقامت این کشور، واجد شرایط قانونی تعیین‌شده توسط دولت هستید یا خیر.

راهنمای کامل اخذ اقامت استرالیا؛ اطلاعاتی که باید بدانید

چرا اخذ اقامت استرالیا یک فرصت ویژه محسوب می‌شود؟

طبیعت زیبای این کشور، کیفیت بالای زندگی، امکانات بهداشتی و آموزشی عالی، اقتصادی پویا،  سیستم بهداشتی کاملاً توسعه یافته و فرهنگ مهاجر پذیر، استرالیا را به عنوان مقصدی مطلوب برای افرادی که تمایل به بهبود شرایط زندگی و تحصیل و کار در یک محیط پیشرفته دارند، تبدیل کرده است.

همچنین، سیاست‌های مهاجرتی استرالیا به دلیل کمبود نیروی کار ماهر، فرصتی مناسب برای افراد متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله مهندس مکانیک، مهندس عمران، آشپز، نقاش، لوله‌کش، برقکار و غیره ایجاد می‌کند.

پیش از اینکه به شرایط اخذ اقامت این کشور بپردازیم، جالب است که به این چند ویژگی مثبت که طبق اطلاعات سایت y-axis.com گردآوری شده‌اند، نگاهی بیندازید:

  • ●         استرالیا هشتمین کشور شاد دنیاست
  • دولت، آمادگی استقبال از نیم میلیون مهاجر تا سال 2024 را اعلام کرده است
  • ●         800 هزار فرصت شغلی برای افراد ماهر وجود دارد
  • ●         امکان دسترسی به سیستم جهانی بهداشت برای مهاجران فراهم شده است
  • ●          پس از اخذ اقامت، فرزندانتان فرصت تحصیل رایگان را خواهند داشت
  • ●         از مزایای بازنشستگی برخوردار می‌شوید

نکته مهم اینجاست که بعد از مهاجرت به استرالیا، می‌توانید برای 5 سال به‌صورت دائمی در این کشور مشغول کار، زندگی و تحصیل شوید. همچنین، پس از 4 سال زندگی در این کشور، می‌توانید تحت شرایطی، واجد شرایط اخذ شهروندی این کشور هم شوید.

شرایط عمومی به‌دست آوردن اقامت استرالیا

طبق اطلاعات سایت liveinmelbourne.vic.gov.au، هر متقاضی بزرگسال که در تاریخ یکم جولای سال 2007 یا بعد از آن اقامت دائم استرالیا را داشته باشد، می‌تواند پس از 4 سال برای اخذ شهروندی درخواست دهد. اما پرسش اصلی این است که تحت چه شرایطی و چگونه اقامت دائم استرالیا بگیریم؟

شرایط عمومی اخذ اقامت این کشور شامل این موارد می‌شود:

  • برخورداری از شرایط سلامتی مطلوب
  • عدم داشتن سوء پیشینه قضایی
  • پشت سر گذاشتن تست مدیکال استرالیا (Australian medical test)
  • داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزاهای استرالیایی
  • تکمیل کردن مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه‌های دولتی برای صدور ویزا

آیا شما واجد شرایط اخذ اقامت استرالیا هستید؟

فراموش نکنید که شما در شرایط عادی می‌توانید برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنید، اما طبق بعضی از موارد نمی‌توانید این کار را انجام دهید که عبارت‌اند از:

  • ●         اگر توانایی تامین هزینه مهاجرت به استرالیا را ندارید
  • اگر مرتکب جرایم سنگین در کشورتان شده‌اید
  • ●         اگر مبتلا به بیماری‌های واگیردار مثل HIV هستید
  • ●          اگر به بیماری‌ای روانی مبتلا هستید
  • ●         اگر صداقت را در مورد شرایط و اطلاعات شخصی خود به اداره مهاجرت استرالیا در نظر نگیرید
راهنمای کامل اخذ اقامت استرالیا؛ اطلاعاتی که باید بدانید

بررسی روش‌های اخذ اقامت کشور استرالیا

بسته به شرایط متقاضی، روش‌ها و ویزاهای مختلفی برای اخذ اقامت استرالیا وجود دارند. از ویزاهای کاری و مهارتی برای افراد متخصص گرفته تا ویزاهای خانوادگی. هر کدام از این ویزاها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. به همین دلیل، افراد قبل از تصمیم‌گیری درباره مهاجرت به استرالیا، باید با دقت گزینه‌ای را انتخاب کنند که بهترین تطابق را با شرایط و نیازهای شخصی‌شان داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر می‌توانید حداقل 65 امتیاز در سیستم امتیازبندی استرالیا کسب کنید و شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است، می‌توانید از طریق ویزاهای مهارتی اقدام کنید. این امتیاز بندی بر مبنای فاکتورهای متعددی از جمله سن، تحصیلات، تجربه کاری، مدرک زبان و سایر موارد تعیین می‌شود.

یا اگر علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این کشور هستید، پذیرش از دانشگاه یا موسسه‌ای دارید و تمکن مالی لازم را داید می‌توانید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. یا اگر تمکن مالی لازم را دارید و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار در کشور جدید هستید، ویزای سرمایه گذاری استرالیا مناسب شماست. یا اگر یکی از اعضای خانواده شما در استرالیا اقامت دارد ممکن است واجد شرایط ویزای خانوادگی استرالیا باشید.

اخذ اقامت قانونی و دائمی استرالیا از ایران

اخذ اقامت استرالیا نیازمند به‌دست آوردن ویزاهایی است که منجر به اقامت دائم می‌شوند و آن‌قدر متنوع هستند که همه اقشار جامعه را در بر بگیرند. برای مثال، استرالیا 4 نوع ویزای مختلف از جمله ویزای کاری، ویزای والدین، ویزای ازدواجی و غیره دارد که اگر هر کدام را به‌دست بیاورید، می‌توانید واجد شرایط اخذ اقامت شوید.

این تنوع ویزاها این امکان را به فراهم می‌کند که افراد با تخصص‌ها، شرایط و اهداف متفاوت، بر اساس شرایط و مقاصد خود، بتوانند مسیری مناسب برای اقامت دائم خود را انتخاب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مجموعه‌های معتبر و باتجربه امور مهاجرتی کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا