اعتقادی به قیمت گذاری دستوری نداریم

به‌روزترین‌ها– بر اساس اعلام سازمان حمایت، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: اعتقاد دولت در زمینه کنترل بازار توجه به فرآیند عرضه و تقاضاست. نگاهی به قیمت گذاری دستوری در دولت وجود ندارد و مجلس هم مصوبه‌ای داشت که قیمت گذاری دستوری را به جز برای کالاهای اساسی منتفی کرد.

وی افزود: البته مشکلاتی که در تأمین برخی کالاها وجود دارد در قیمت و بر بازار تأثیرگذار است. اما آنچه که دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازار دنبال می‌کند متعادل‌سازی بازار بر اساس عرضه و تقاضا است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب برای کنترل بازار اظهار کرد: امسال به شعار مهار تورم و رشد تولید مزین است. اگر کمی در فرمایشات رهبری دقیق شویم می‌بینیم هیچ راهی برای خروج از شرایط سخت اقتصادی جز تحقق همین شعار نداریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند. زیرا تمام بار در این شرایط بر دوش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف است. می‌دانیم که تولیدکنندگان مشکلات زیادی دارند. اما تنها راه ایجاد ثروت و رفاه اجتماعی برای مردم فقط حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: یکی از کارهایی که برای تحقق اهداف اقتصادی کشور باید انجام شود، اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای مردمی است.

فرهیدزاده رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را اصل اساسی موفقیت تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: مصرف‌کننده باید از کیفیت و قیمت مناسب کالا یا خدمات بهره‌مند شود، آگاهی لازم را دریافت کند و دسترسی مناسب به کالا و خدمات داشته باشد. سال ۸۸ انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده با همین اهداف و بر اساس اسناد بالادستی تصویب شد.

وی افزود: رئیس‌جمهور بارها تاکید کردند که اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده پذیرفتنی نیست و باید تعادلی در این زمینه برقرار شود تا هر دو گروه منتفع شوند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: می‌دانیم که مشکلات زیادی برای تولیدکننده وجود دارد. ما و همکاران در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تسهیل شرایط تولیدکنندگان بیشتر تلاش کنیم. تلاش‌های زیادی هم در حال انجام است. اما در قبال این گام‌ها انتظار داریم تولیدکنندگان برای ارتقا کیفیت تولید و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان گام بردارند و کوشا باشند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا