صرفه‌جویی در هزینه‌ها با ارائه خدمت چک الکترونیک

به‌روزترین‌ها– سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به ماده الحاقی ۵ برنامه هفتم، بانک مرکزی باید تا پایان سال سوم چک‌های کاغذی را از نظام بانکی حذف کند حالا با این الزام قانونی عملا توسعه و همه گیری چک‌های الکترونیکی ضروری خواهد شد. با حذف چک‌های کاغذی و جایگزینی آن با چک الکترونیکی دیگر شاهد جعل، سرقت، دستکاری در چک و برخی سوء استفاده‌های دیگر نخواهیم بود.

غیبی پور افزود: علاوه بر موارد مطرح شده، با چک های الکترونیکی شاهد صرفه جویی در هزینه و زمان خواهیم بود و نیاز به حضور فیزیکی افراد در شعب بانک ها کاهش خواهد یافت اقدامی که سبب کم رنگ شدن نقش شعب بانک‌ها هم خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اکنون هستند بانک‌هایی که خدمت چک الکترونیکی را ارائه می کنند و با توجه به این که بانک مرکزی تا پایان سال سوم برنامه هفتم فرصت دارد هر چقدر زودتر این فرآیند ارائه خدمت چک الکترونیکی گسترده شود فرهنگ سازی آن آسوده‌تر خواهد شد و بعد از این مهلت قانونی مردم مشکلات کمتری خواهند داشت.

پیش از این نیز آمنه نادعلی زاده سخنگوی چک بانک مرکزی در ۳۰ شهریور به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود؛  تا نیمه شهریور امسال ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون به سامانه چکاد (سامانه چک امن دیجیتال) متصل شدند و حدود ۳۱ هزار مشتری هم این خدمت را دریافت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا