نرخ طلا در مسیر ثبت بیشترین افزایش ماهانه از نوامبر گذشته

به‌روزترین‌ها– به گزارش رویترز، به علت احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو در این هفته، قیمت طلا نوسان افزایش یافت و در مسیر ثبت بیشترین افزایش ماهانه از ماه نوامبر در سال گذشته قرار دارد زیرا جنگ رژیم صهیونیستی با حماس بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن برای سرمایه‌گذاران افزوده است.

 هر اونس طلا در بازارهای جهانی با یک دلار و 43 سنت افزایش 1997.53 دلار فروخته شد. طلا در روز جمعه به 2009.29 دلار افزایش یافته بود.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار اکسینیتی گفت: «به نظر می‌رسد که تا زمانی‌که تهدید اینکه درگیری به سایر کشورهای این منطقه کشیده شود وجود داشته باشد و چشم‌انداز اقتصاد جهانی را بدتر کند، قیمت طلا بالا بماند.»

تان گفت: «پس از اینکه اسرائیل رویکردی سنجیده‌تر برای تهاجم زمینی خود به غزه اتخاذ کرد»، قیمت طلا در این هفته به زیر 2 هزار دلار کاهش یافت.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اعلام بازپرداخت خزانه داری آمریکا و سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه و همچنین گزارش ماهانه فرصت‌های شغلی آمریکا در روز جمعه است.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه گفت، جرم پاول، رئیس فدرال رزرو احتمالا بر موضع خود پافشاری کند و این احتمال باقی بماند که یک بار دیگر نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر افزایش یابد.

انک مرکزی ژاپن با تغییر مجدد سیاست کنترل بازده اوراق قرضه در روز سه شنبه، کنترل خود را بر نرخ بهره بلندمدت کاهش داد. بانک مرکزی انگلیس روز پنج‌شنبه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا