آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در تبریز

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز ۹ آبان ماه ۱۴۰۲، طی مراسمی با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر یعقوب هوشیار شهردار تبریز و جمعی از معاونان و مدیران ایرانسل و شهرداری تبریز، توسعه همکاری‌های این دو مجموعه مورد ارزیابی قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در تبریز با مشارکت شهرداری این شهر، بررسی شد.

در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به فعالیت‌های ایرانسل در استان آذربایجان شرقی گفت: «۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری برای شهر تبریز پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم که این پروژه، زودتر از موعد مقرر در قرارداد، به اتمام برسد. با توسعه فیبر نوری در شهرها می‌توانیم به شرایطی برسیم که شهروندان برای تأمین نیازهای خود، سفر درون‌شهری کمتری داشته و از این طریق موجب کم شدن بار ترافیکی تبریز باشیم.»

وی همچنین با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در تبریز، به توسعه نسل پنج تلفن‌همراه نیز اشاره کرد و گفت: «در سال جاری، ۳۰ سایت نسل پنج تلفن‌همراه در تبریز به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال، این تعداد، به ۳۵ سایت افزایش پیدا می‌کند.»

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در تبریز

عباسی‌آرند در ادامه گفت: «کلانشهر تبریز از جهت وجود زیرساخت نسل چهار و پنج شبکه تلفن‌همراه، ظرفیت مطلوبی دارد و در این حوزه از دیگر شهرها پیشتاز است. بر همین اساس، سال آینده، تعداد سایت‌های ایرانسل در تبریز، به دو برابر افزایش خواهد یافت».

در این جلسه شهردار تبریز نیز با اشاره به قرارداد توسعه فیبر نوری (FTTx) در این شهر گفت: «در فاز اول پروژه فیبر نوری تبریز، حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ شده است و تلاش می‌کنیم در فاز دوم که ۴۵۰ کیلومتر است، برای کسب‌وکارهای خانگی نیز خدماتی ارائه کنیم.»

وی همچنین با اشاره به موضوع هوشمندسازی شهرها و ابراز خرسندی از فعالیت‌های ایرانسل در تبریز برای توسعه و هوشمندسازی این شهر، ادامه داد: «باید به سمتی حرکت کنیم که تمام ظرفیت‌های خود را به سمت تحقق منافع ملی سوق دهیم تا توسعه پایدار شتاب بیشتری بگیرد. راهکارهای ما در این حوزه‌ها، موقتی است ولی در دنیا، مسیرهای تسهیل‌یافته‌ای برای این معضلات وجود دارد که بر پایه هوشمندسازی صورت گرفته است.»

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در تبریز

پیش از این، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری، تفاهم‌نامه توسعه دسترسی فیبر نوری شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا، با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید.

همچنین ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل که تا پیش از این، خدمات مختلف ارتباطی و دیجیتال، از جمله شبکه تلفن همراه نسل ۲ (2G)، نسل ۳ (4G)، نسل ۴ و ۴.۵ (4G/LTE-A) و نسل ۵ (5G) و خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی‌سیم (WiMAX و TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه داده بود، رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا