ایجاد زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو با همکاری ایرانسل

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، تفاهم‌نامه ۶ جانبه همکاری با موضوع پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با حضور دکتر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر حمید بهروزی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادف‌های جاده‌ای، بین طرفین به امضا رسید و اساس عملکرد آن بر پایه پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است. این سامانه، سخت افزار پیاده‌سازی شده بر روی خودروها است که در صورت وقوع تصادفات جاده‌ای، با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را به نهادهای امدادی گزارش می‌کند. راهکارهای سازمانی اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف ایجاد زیرساخت ارتباطی مطمئن و سریع و با توجه به تجاربی که در دیجیتالی شدن صنعت خودروسازی از جمله سرویس خودرو متصل دارد، در این پروژه با طرفین همکاری دارد.

ایجاد زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو با همکاری ایرانسل

راهکارهای سازمانی ایرانسل همچنین با محصولات و راهکارهای دیجیتال خود، از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲، در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با سرویس خودرو متصل، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) و سرویس بی‌سیم واکه حضور دارد.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و از ساعت ۸ تا ۱۵، میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا