افزایش پوشش اعتبارسنجی به ۱۰۰ درصد

به‌روزترین‌ها– مهران محرمیان، اظهار داشت: شرکت اعتبارسنجی ایرانیان حدود ۱۰ سال است فعالیت خود را آغاز کرده و الگوریتم‌های مربوط به اعتبارسنجی توسط این شرکت تدوین شده است.

وی یادآور شد: سطح پوشش اعتبارسنجی نسبتاً پایین بود و فقط ۳۰ درصد ایرانیان دارای امتیاز اعتباری می‌شدند و از سوی دیگر دقت این امتیازسنجی حدود ۶۰ درصد بود. به همین دلیل مدل جدید اعتبارسنجی بر مبنای الگوریتم هوش مصنوعی تعریف و پیاده‌سازی شد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با «روی خط اقتصاد» تصریح کرد: در مدل اعتبارسنجی جدید پوشش اعتبارسنجی از ۳۰ درصد به حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با توجه به تأکید بانک مرکزی در تسهیل تأمین مالی خرد برای شهروندان گفت: این مدل اعتبارسنجی کمک شایانی به پیاده‌سازی این برنامه بانک مرکزی می‌کند.

محرمیان پیاده‌سازی مدل جدید اعتبارسنجی را از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی در راستای ارتقای رضایت مردم از خدمات بانکی برشمرد و گفت: اعتبارسنجی حلقه مفقوده تسهیلات خرد است و مدل اعتبارسنجی جدید با اولویت بالا در بانک مرکزی در حال پیگیری است.

محرمیان در خصوص سامانه سیاق نیز گفت: با راه‌اندازی این سامانه امکان مسدودسازی حساب‌های صادرکننده چک برگشتی فراهم شده است. همچنین با همکاری قوه قضاییه از طریق این سامانه می‌توان به مسدودسازی حساب‌های فرد مقروض پس از حکم قضایی به صورت آنی اقدام کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا