تاثیر مثبت کاهش نرخ بهره برای بورس در آینده نزدیک

به‌روزترین‌ها– سپیده منصوری کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار بورس در اولین روز هفته معاملات خود را متعادل‌تر از هفته قبل که هفته نسبتاً بهتری بود آغاز کرد، گفت: رفته رفته بخصوص در نیمه دوم عرضه‌ها کمی پیشی گرفتند، و شاخص کل در مسیر پولبک به مقاومت شکسته شده ۲۱۵۰
در نهایت با کاهش ۱۰ هزار واحدی امروز ۱۸ آذر ماه به عدد ۲۱۶۱ هزار واحد و ارزش معاملات خرد هم به عدد ۶۸۳۴ همت رسید.

منصوری افزود: آخر هفته گذشته گزارشات ۶ ماهه تلفیقی بعضی شرکت‌ها راهی کدال شدند. گزارش نسبتاً قابل قبول ۶ ماهه تلفیقی نماد وتجارت و خبهمن همینطور سایر سهام باعث شد که معاملات بهتری در روز جاری داشته باشند اما در نهایت جو عمومی بازار توانست بر گزارش‌های مثبت غلبه کند.

به گفته منصوری، از جمله خبری که امروز باعث مورد توجه قرار گرفتن نماد ذوب شد و نماد توانست تا حوالی قیمت ۴,۲۳۵ ریال پیش‌روی کند این بود که مدیرعامل ذوب آهن عنوان کرد ۷۷ سند زمین و مِلک تجدید ارزیابی می‌شوند. تجدید ارزیابی دارایی‌های ذوب آهن که از مدت‌ها پیش آغاز شده به مراحل پایانی نزدیک می‌شود و به احتمال زیاد «ذوب» اولین شرکتی خواهد بود که موج افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید را آغاز خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما نکته‌ی دلگرم کننده برای بازار می‌تواند کاهش مجدد نرخ بهره بین بانکی باشد. بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش، اعلام کرد؛ نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۱۱ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۴۳ درصد رسید.

منصوری در پایان گفت: این نرخ پایین‌ترین نرخ سود بین بانکی از تیر ماه ۱۴۰۲ بوده است و این موضوع در کنار ثبات نسبی نرخ ارز می‌تواند بورس رو محل جذاب‌تری برای سرمایه‌ها مبدل کند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا