۸۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد

به‌روزترین‌ها– کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در معاملات امروز شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۳ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و و ۱۷۱ واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی در تراز ۷۵۶ هزار و ۶۱ واحد ایستاد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: حجم معاملات امروز مربوط به سهام و حق تقدم ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومانی را ثبت کرد. همچنین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رقم خورد.

او بیان کرد: امروز شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام و حق تقدم به میزان ۸۵ میلیارد تومان بودیم بیشترین میزان ورود نقدینگی را امروز صنعت مخابرات با ۷۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بیشترین میزان خروجی نقدینگی را هم صنعت محصولات شیمیایی شاهد بود و صنعت اطلاعات و ارتباطات در رتبه بعدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۶۶ درصد بازار یعنی ۵۰۷ نماد در وضعیت مثبت و ۳۴ درصد بازار به عبارتی ۲۶۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

آسایش در رابطه با عوامل اثر گذار بر روند بازار هم اظهار کرد: بیشترین تاثیر امروز بر روند معاملات به بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها و تعطیلی پیش رو باز می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا