7مورد از جدیدترین ایده‌ها برای پرده اتاق خواب

درحقیقت هدف از نصب پرده در اتاق خواب تنها کامل کردن طراحی داخلی نیست؛ جلوگیری از تابش نور به فضای اتاق در ایجاد محیطی مناسب برای خواب راحت بسیار موثر است.

اگر با هدف افزایش زیبایی یا جلوگیری از ورود نور به اتاق خواب قصد خرید پرده را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. آشنا شدن با ایده‌های جدید پرده اتاق خواب امکان انتخاب و خرید بهترین و به‌روزترین پرده موجود در بازار را برای شما فراهم خواهد کرد.

پرده سیاه و سفید اتاق خواب

ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید فضایی کلاسیک را در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند؛ اما استفاده از رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون اتاق ممکن است کمی خسته‌کننده به نظر برسد. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از پرده‌های راه‌راه با ترکیب رنگ سیاه و سفید، به‌جای نصب پرده‌های تک رنگ سیاه یا سفید است.

نصب پرده‌های سیاه و سفید با خطوط عمودی به بلندتر نشان دادن پنجره‌ها کمک می‌کند. نصب پرده‌های سیاه و سفید با خطوط افقی نیز باعث عریض‌تر نشان دادن پنجره‌های اتاق خواهد شد.

پرده سفید اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب به‌وسیله رنگ سفید ظاهری مجلل و سلطنتی به اتاق خواب شما می‌بخشد. نصب پرده‌های سفید بلند در اتاق‌هایی با متراژ زیاد پنجره‌ها را به نقطه کانونی اتاق تبدیل می‌کند. استفاده از این پرده‌ها در اتاق‌هایی با متراژ کم به بزرگ و دلباز به نظر رسیدن فضا کمک خواهد کرد.

7مورد از جدیدترین ایده‌ها برای پرده اتاق خواب

پرده سبز اتاق خواب

پرده‌های اتاق خواب با رنگ سبز بهترین ایده برای القاء حس طراوات با الهام گرفتن از طبیعت‌اند. برحسب سلیقه و اندازه اتاق خواب خود می‌توانید، از پرده‌هایی با رنگ سبز تیره یا سبز روشن استفاده کنید. پرده‌هایی با رنگ سبز از ورود نور خورشید به داخل اتاق جلوگیری کرده و حس آرامش را به شما انتقال می‌دهند.

پرده خاکستری اتاق خواب

اگر باور دارید که پرده‌ها خاکستری بی‌روح و غم‌انگیزند، پیشنهاد می‌کنیم که یک‌بار دیگر به این موضوع فکر کنید. واقعیت این است که پرده‌هایی با رنگ خاکستری با فضای مدرن اتاق خواب شما هماهنگی کامل دارند. پرده‌هایی با رنگ خاکستری هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و امکان ست کردن آن‌ها با رنگ‌های بسیاری وجود دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا پرده‌های خاکستری درصورت تغییر دکوراسیون اتاق نیز کاربردی باقی بمانند.

پرده آبی اتاق خواب

پرده‌های آبی‌رنگ برای انتقال حس آرامشی که در اتاق خواب خود به آن نیاز دارید، انتخابی ایده‌آل به حساب می‌آیند. این محصولات به خوبی با طراحی داخلی مینیمال و دکوراسیون اتاق خواب‌های مدرن منطبق می‌شوند. به همین دلیل تضمین می‌کنیم که با انتخاب و خرید پرده آبی برای اتاق خواب خود می‌توانید، سال‌های سال از آن‌ها استفاده کنید.

پرده صورتی اتاق خواب

انتخاب پرده‌هایی با رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق خواب دختران، زنان جوان و تمام کسانی که به تجربه حس شادابی و سرزندگی علاقه دارند، گزینه مناسبی است. پوشاندن پنجره‌های اتاق خواب با پرده‌های صورتی به شما امکان می‌دهد تا روزهای خود را با احساس شادی، جذابیت و اعتمادبه‌نفس آغاز کنید.

7مورد از جدیدترین ایده‌ها برای پرده اتاق خواب

پرده چاپی اتاق خواب

پرده‌های چاپی بهترین گزینه برای تمامی سلیقه‌ها و سبک‌های دکوراسیون داخلی اتاق خواب به شمار می‌روند. نصب پرده‌ای با طرح مناسب به میزان چشم‌گیری در افزایش زیبایی فضای اتاق خواب شما تاثیر خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم که از طریق انتخاب و خرید پرده‌هایی با طرح‌های تیره میزان ورود نور به محیط داخلی را کاهش داده و بر جذابیت بصری فضای اتاق خواب بیافزایید.

نکات مهم برای خرید جدیدترین مدل پرده اتاق خواب

پرده‌های اتاق خواب از تاثیرگذارترین عناصر طراحی داخلی‌اند که بر زیبایی هرچه بیش‌تر محیط تاثیر می‌گذارند؛ اما این موضوع تنها زمانی صدق می‌کند که انتخاب و خرید جدیدترین مدل پرده اتاق خواب به‌صورت اصولی انجام گرفته باشد. وقتی صحبت از انتخاب صحیح پرده برای اتاق خواب مطرح می‌شود، نمی‌توان از عواملی مانند رنگ و جنس پارچه، نوع پرده، طرح و اندازه چشم‌پوشی کرد.

رنگ پارچه پرده

رنگ پارچه پرده باید با سایر لوازم موجود در اتاق مانند روتختی، ملحفه‌ها، لوستر و دیوارها هم‌خوانی داشته باشد. توجه به این موضوع باعث هماهنگی کامل اجزاء اتاق خواب و ایجاد توازن در دکوراسیون خواهد شد.

جنس پارچه پرده

مناسب‌ترین جنس پارچه پرده با توجه به عواملی مانند سلیقه شما، میزان نیاز به نور و حریم شخصی تعیین می‌شود. امکان نگهداری و شست‌وشوی آسان از دیگر معیارهایی است که باید در زمان انتخاب جنس پرده به آن توجه داشته باشید.

نوع پرده

فراوانی انواع پرده مناسب برای اتاق خواب به شما امکان می‌دهد تا مناسب‌ترین گزینه را برحسب نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. برخی از مناسب‌ترین انواع پرده اتاق خواب عبارتند از:

  • پرده شید ساده و مات
  • پرده شید شاین و اکلیلی
  • پرده دابل شید
  • پرده بلک اوت
  • پرده سان اسکرین
  • پرده زبرا
  • پرده ورتیلاین
  • پرده‌های کلاسیک

طرح پرده

در زمان انتخاب پرده باید هماهنگی و انطباق طرح پرده با ملحفه‌ها، روتختی، فرش و سبک کلی دکوراسیون اتاق را در نظر داشته باشید. توجه به این موضوع تاثیر به‌سزایی بر افزایش زیبایی و جذابیت اتاق خواب شما خواهد داشت.

اندازه پرده

خرید پرده‌ای با سایز و اندازه مناسب یکی از مهم‌ترین نکات خرید پرده اتاق خواب به شمار می‌رود. متناسب بودن سایز پرده با ابعاد پنجره‌ها از ورود نور خورشید به داخل اتاق جلوگیری می‌کند. به حداقل رساندن اتلاف انرژی از طریق ممانعت از خروج هوای گرم یا سرد از فضای داخلی منزل از دیگر فواید انتخاب پرده با اندازه مناسب است.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی ۷ مورد از جدیدترین ایده‌ها برای پرده اتاق خواب پرداختیم. پرده‌های اتاق خواب به‌عنوان عنصری مهم و ضروری در تکمیل طراحی داخلی اتاق خواب و لازمه بهره‌مند شدن از خواب باکیفیت شبانه شناخته می‌شوند. جلوگیری از ورود نور خورشید به فضای داخل اتاق، حفاظت از حریم شخصی و مطبوع نگاه داشتن هوای اتاق خواب از عوامل است که امکان بهره‌مندی از خواب شبانه آرام را برای شما فراهم می‌کند.

الهام گرفتن از این ایده‌ها و توجه به نکات مهم و کلیدی در هنگام خرید پرده شما را قادر می‌سازد تا مناسب‌ترین پرده را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا