بررسی مزایا و معایب تتر

در واقع، نزدیک بودن ارزش مالی تتر و دلار این اعتقاد را در افراد به وجود می آورد که تتر همان نمونه دیجیتال دلار می باشد. شاید بیان این موضوع بدین شکل خیلی تخصصی نباشد اما به لحاظ ارزش مالی همینطور است. اگر قصد سرمایه گذاری دارید و به دنبال این هستید که بدانید خرید تتر بهتر است یا دلار، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید. ما سعی کرده ایم در این مقاله دلار و تتر را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما با توجه به شرایطی که دارید یکی از این موارد را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

بررسی مزایا و معایب تتر

تتر یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال است که افراد بسیاری روی آن سرمایه گذاری می کنند و شما نیز ممکن است از طریق سرمایه گذاری روی این رمز ارز سود زیادی به دست آورید. اما بهتر است عجله نکنید و پیش از اقدام برای این کار، مزایا و معایب تتر را مورد بررسی قرار دهید.

اگر می خواهید بدانید خرید تتر بهتر است یا دلار، ابتدا بایستی مزایا و معایب هر کدام از آن ها را ارزیابی کنید. در ادامه مزایا و و معایب تتر آورده شده است:

مزایای تتر

  • تتر در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال، از ثبات قیمت مناسبی برخوردار است که این موضوع به دلیل نسبت یک به یک آن با دلار آمریکا می باشد.
  • دسترسی به تتر بسیار آسان است و شما می توانید در خانه تان بنشینید و با مراجعه اینترنتی به صرافی ارز دیجیتال معتبر، مقدار تتر مورد نیاز خود را خریداری کنید.
  • با خرید تتر شما وارد جهان ارز دیجیتال می شوید. اگر اولین تجربه خود را در این زمینه پشت سر می گذارید بهتر است بدانید دیر یا زود پول های کاغذی و اعتبار حساب های بانکی جای خود را به ارزهای دیجیتال خواهند داد.

معایب تتر

  • تتر به لحاظ فیزیکی وجود ندارد بنابراین شاید شما حس خوبی نداشته باشید که روی ارزی سرمایه گذاری کنید که وجود آن را در دستانتان احساس نمی کنید.
  • با اینکه تتر یک استیبل کوین است اما با توجه به اینکه قیمت دلار در ایران مدام تغییر می کند، قیمت تتر نیز نوسانات زیادی را در طول سال تجربه می کند.
  • نگهداری از تتر کار سختی نیست اما روش های کلاهبرداری نوین ممکن است باعث شود شما تمام موجودی کیف پول دیجیتال خود را در عرض چند ثانیه از دست دهید.

بررسی مزایا و معایب دلار

مهم ترین مواردی که لازم می دانیم در مورد مزایا و معایب دلار به آنها اشاره کنیم، نکات زیر می باشند:

مزایای دلار

  • برای کسانی که در خارج از کشور ایران و در کشور هایی زندگی می کنند که امکان پرداخت هزینه با دلارهای کاغذی وجود دارد، می توان از دلار برای استفاده های روزانه بهره برد.
  • ارزش دلار آمریکا توسط دولت این کشور تنظیم می شود و ارز فیات تحت حمایت مستقیم کاخ سفید قرار دارد.
  • استفاده از دلار کاغذی خیلی ساده است و تمامی افراد جامعه با هر سطحی از سواد و دانش روز می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

معایب دلار

  • امکان به سرقت رفتن دلار زیاد است و ممکن است این اتفاق در زمان نگهداری دلارها در گاو صندوق یا انتقال آنها در خیابان رخ دهد.
  • تقلب در زمینه دلار وجود دارد که باعث می شود به جای اسکناس، تکه ای کاغذ بی ارزش در اختیار شما قرار بگیرد.
  • دلار به محیط زیست آسیب می زند چرا که تولید و بازگشت آن به طبیعت نیازمند صرف انرژی و منابع طبیعی می باشد.

مقایسه تتر و دلار

برای اطلاع از این موضوع که خرید تتر بهتر است یا دلار، لازم است این دو ارز را در موارد زیر با یکدیگر مقایسه کنیم:

سود دهی

اولین فاکتور و مهم ترین فاکتور در زمینه سرمایه گذاری در بازار ارز، میزان سود دهی ارز مورد نظر می باشد. در مقایسه میزان سود دهی تتر و دلار چند عامل تاثیر گذار هستند. اول اینکه توجه داشته باشید ارزش تتر و دلار همزمان باهم سقوط می کند یا بالا می رود و تفاوت جزئی در این زمینه وجود دارد اما امکان آربیتراژ کردن تتر باعث می شود میزان سود دهی این ارز دیجیتال در مقایسه با ارز فیات بیشتر باشد. قابلیت آربیتراژ کردن تتر به این معناست که شما از تفاوت قیمت تتر در صرافی های ارز دیجیتال مختلف به نفع خود استفاده کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. این در حالی است که با توجه به برابر بودن قیمت دلار در بازار، امکان آربیتراژ کردن در ارز فیات به هیچ عنوان وجود ندارد.

امنیت و نگهداری

امنیت و نگهداری تتر و دلار تا حد زیادی بستگی به شخصی دارد که سرمایه گذاری را انجام می دهد. اگر شما با تکنولوژی جهان روز همراه باشید و همچنین بدانید چه تهدیدهایی متوجه سرمایه شما در جهان ارز دیجیتال می باشد، قادر خواهید بود امنیت دارایی های خود را تامین کنید این در حالی است که افراد اگر به این موضوعات بی توجه باشند، به راحتی ممکن است سرمایه خود را تقدیم سارقان و کلاهبرداران رمز ارز ها کنند.

البته نگهداری از دلار نیز کار راحتی نیست و ممکن است اسکناس های شما نیز مورد سرقت قرار بگیرند اما تفاوت اینجاست که شما می دانید چطور باید از دلار ها نگهداری کنید اما ممکن است این موضوع در مورد تتر صدق نکند. 

هدف خرید

در بررسی این موضوع که خرید تتر بهتر است یا دلار، یکی از اساسی ترین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهید این است که هدف شما از خرید چه چیزی می باشد؟ اگر قصد شما سرمایه گذاری است و نمی خواهید با استفاده از تتر یا دلار در معاملات شرکت کنید یا چیزی بخرید، بهتر است تمرکز خود را روی اعتبار ارز مورد نظر خود قرار دهید که در این زمینه دلار از اعتبار بالاتری برخوردار است مخصوصا اگر بخواهید به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کنید.

اما اگر نمی خواهید سرمایه تان راکد باقی بماند و قصد شرکت در معاملات و بیشتر کردن سرمایه خود را دارید، تتر گزینه بهتری است چرا که در صورت خرید تتر می توانید در بازار جهانی کریپتو به معاملات تجاری بپردازید و از این طریق سود به دست بیاورید.

همچنین اگر قصد شما از خرید تتر یا دلار انتقال پول به شرکت های خارجی می باشد، این انتقال از طریق تتر خیلی راحت تر انجام می شود.

بررسی مزایا و معایب تتر

جمع بندی

در این مقاله، مواردی که لازم است در مقایسه تتر و دلار بدانید را شرح دادیم همچنین شما قادر هستید نسبت به خرید تتر با دلار اقدام کنید زیرا ارزش مالی تتر و دلار به یک میزان می باشد. ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا