چرا پول بلوکه شده 50 شرکت کننده در حراج برنگشت؟/ شماره شبا دهند، واریز شود

به‌روزترین‌ها– اصغر بالسینی درباره میزان عرضه سکه در حراج‌های سال گذشته و اثرگذاری آن در بازار سکه اظهار داشت: در دوره‌های حراج سکه در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد 110 هزار سکه به برندگان حراج اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: تحویل این 110 هزار سکه به برندگان طبق جدول زمانی اعلام شده در حال انجام است و به ترتیب زمانی، برندگان می توانند برای دریافت سکه به شعب بانک ملی مراجعه کنند و عده‌ای سکه‌ها را دریافت کرده‌اند و از آنجایی که حراج‌ها در بازه زماین مختلف برگزار شده این فرایند تحویل سکه در حال انجام است.   

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: جدول زمانی تحویل سکه‌ها در وب سایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام شده‌است.

بالسینی با بیان اینکه حراج‌های سکه و شمش در سال جدید هم برگزار خواهد شد، افزود: پس از اعلام بانک مرکزی مبنی بر شروع حراج‌ها، نسبت به برگزاری حراج سکه و شمش اقدام خواهیم کرد. اولین حراج شمش در سال 1403 هم یکشنبه هفته آینده -19 فروردین ماه- برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره کسانی که وجه واریزی آنها در حراج‌ها بلوکه شده تاکید کرد: برای کمتر از 50 نفر هنوز استرداد وجه صورت نگرفته آن هم به دلیل اینکه با کارتی وجه واریز شده که متصل به شماره شبا نبوده و تا زمانی که شماره شبا نباشد عملا امکلن عودت و واریز وجه وجود ندارد. این افراد شناسایی شدند و با تماس با آنها شماره شبا را برای عودت وجه گرفته شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: این موضوعات در ضوابط جدید عرضه سکه لحاظ شده و این محدودیت‌ها (واریز با کارت متصل به شماره شبا) را اعمال می‌کنیم تا فرایند واریز وجه اصلاح شود و حتما واریز وجه باید از شماره کارتی صورت بگیرد که متصل به شماره شبا باشد.       

بالسینی درباره اثرگذاری این عرضه‌های سکه در قالب حراج در بازار سکه گفت: هدف از حراج سکه، عرضه به موقع برای پاسخ به نیاز مصرف واقعی مردم بوده‌است. این حراج‌ها در بازه‌های زمانی که عرضه شد با توجه به پوشش نیازهای مردم، در آن بازه‌های عرضه اثر خود را در بازار سکه گذاشت. البته باید توجه داشت که در حال حاضر به دلیل جهش جدی افزایش نرخ انس جهانی، شاهد تغییرات قابل ملاحظه در نرخ طلا نه در ایران بلکه در سطح جهانی هستیم و بخش عمده دلیل این نوسات قیمتی طلا و سکه در کشورمان به دلیل افزایش نرخ انس جهانی است.      

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا