تمبر یادبود سهروردی در تیراژ ۶۰ هزار سری منتشر شد

کالیگرافی وسط تمبر، شامل نام شهاب‌الدین سهروردی و میانه شمسه است که برپایه مفاهیم فلسفه سهروردی طراحی شده و نقوش کناری نیز با نظر به دوره سلجوقی و زمانه حیات این فیلسوف بزرگ ایرانی کار شده و اثر ایلیا تهمتنی است.

بهای این تمبر ۲۰۰ هزار ریال است. این نخستین بار است که تمبر شهاب‌الدین سهروردی در مجموعه تمبرهای یادبود کشور منتشر می‌شود.

روزنامه‌نگاری دانشورانه، تمبر فلسفه ایرانی و نقشه ایران فرهنگی

پیام فضلی‌نژاد، مدیرمسئول و سردبیر مجله نقد اندیشه پیرامون انتشار این تمبر ملی گفت: «تجربه انتشار نقشه ایران فرهنگی در شماره اول مجله نشان داد که رسانه‌های فراموش‌ شده همچنان از قدرتی برخوردارند که می‌توانند به کمک تولید ارزش‌افزوده‌‌های فرهنگی بیایند و به روزنامه‌نگاری دانشورانه، وسعتی تازه بدهند. اساساً در ایران امروز انتشار نقشه‌های هویتی در قالب کاغذی و… رو به فراموشی است، در حالی که نقشه خود به تنهایی یک رسانه است؛ همان‌طور که تمبر نیز یک رسانه مستقل به شمار می‌رود و هرچند نفوذ آن در دنیای امروز نیز از گستردگی بسیار برخوردار است، اما تمبر در کشور ما کمتر به عنوان بستری برای اندیشه و فلسفه تلقی شده است.»

تمبر یادبود سهروردی در تیراژ ۶۰ هزار سری منتشر شد

فضلی‌نژاد تصریح کرد: «ما معتقدیم بازسازی رابطه محصولات فرهنگی با حوزه فکر و اندیشه، یکی از نیازهای ضروریِ نسل نوخاسته ایران به شمار می‌رود و اگرچه چنین کاری از توانایی و ظرفیت یک مجله تخصصی خارج است، اما با بضاعت اندک خود می‌کوشیم تا ایده‌های جدید را با همه چالشهای آن دنبال کنیم و آن را به محصولاتی جدید تبدیل سازیم. بنابراین، روزنامه‌نگاری دانشورانه می‌تواند رسانه‌های فراموش‌شده را احیا کند و کارکرد چنین رسانه‌هایی نیز متقابلاً به غنای سنت روزنامه‌نگاری دانشورانه یاری خواهد رساند. بازسازی رابطه میان رسانه‌های مختلف، می‌تواند به تولید زنجیره‌ای از محصولات جدید فکری و فرهنگی بیانجامد که در نمایی وسیع‌تر، هر یک از این محصولات، قطعه‌ای کوچک از پازل بزرگ هویت ایران هستند که به تکمیل یکدیگر کمک می‌کنند.»

مدیرمسئول مجله نقد اندیشه در خاتمه گفت: «در هر نسخه از شماره جدید مجله، کارت مُهرِ روز تمبر یادبود سهروردی با شماره سریال اختصاصی تقدیم مخاطبان شده که یک یادبود ویژه و همراه با پرونده‌ای درباب احیای فلسفه ایرانی با حضور ۲۸ متفکر سرشناس است.»

گفتنی است مراسم رونمایی این تمبر یادبود به زودی با حضور متفکران برجسته و چهره‌های ماندگار کشورمان برگزار خواهد شد و زمان آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا