باتری خودروی برقی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید خالی می‌شود؟ حقایق شگفت‌انگیز درباره عمر واقعی باتری‌ها

به‌روزترین‌ها| اگرچه این موضوع واضح است که خودروهای برقی با باتری کار می‌کنند نه بنزین، اما جزئیات و ریزه‌کاری‌های این باتری‌ها هنوز برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ناشناخته است. در این مطلب، ما به شما کمک می‌کنیم تا درباره همه چیزهایی که باید در مورد باتری‌ خودروی برقی‌تان بدانید، اطلاعات پیدا کنید.

بهره‌مندی خودروهای الکتریکی از باتری لیتیوم-یونی

تقریباً تمام خودروهای برقی از یک بسته باتری لیتیوم-یون استفاده می‌کنند. اگرچه این ممکن است تنها نوع باتری مورد استفاده در آینده نباشد، اما به عنوان بهترین و متداول‌ترین گزینه برای تولید مدرن خودروهای برقی پذیرفته شده است. اینجا مزایای اصلی باتری لیتیوم-یون آمده است:

  1. باتری‌های لیتیوم-یون ولتاژ بسیار یکنواختی از انرژی را حتی در حین کاهش میزان شارژ ارائه می‌دهند.
  2. باتری‌های لیتیوم-یون نیازی به استفاده کامل یا تخلیه کامل قبل از شارژ مجدد ندارند.
  3. باتری‌های لیتیوم-یون چگالی انرژی بالاتری نسبت به سایر باتری‌ها مانند باتری‌های نیکل-فلز هیدرید دارند. این امر به آنها اجازه می‌دهد تا انرژی یا شارژ بیشتری نسبت به رقبای خود ذخیره کنند.

عمر مفید باتری

متأسفانه غیرممکن است که بدانیم یک باتری دقیقاً تا چه مدت دوام خواهد آورد. اما همه خودروهای برقی که امروزه در ایالات متحده فروخته می‌شوند، موظف به ارائه گارانتی باتری حداقل 8 سال یا 160,000 کیلومتر هستند. البته برخی تولیدکنندگان مانند تسلا، گارانتی ای تا 240,000 کیلومتر نیز ارائه می‌دهند.

مهم است بدانید که این گارانتی‌ها لزوماً تمام انواع نقص‌های باتری را پوشش نمی‌دهند و شما باید قبل از خرید خودروی برقی بعدی‌تان، جزئیات آن را بررسی کنید.

همه چیز درباره تعویض باتری

برآوردهای کنونی نشان می‌دهد که اغلب باتری‌های خودروهای برقی بین 10 تا 20 سال عمر خواهند کرد و سپس باید کاملاً تعویض شوند. در حالی که در طول عمر 20 ساله استفاده از یک خودروی برقی، صرفه‌جویی نسبتاً زیادی خواهید داشت، اما هزینه تعویض باتری در این خودروها می‌تواند بسیار بالا باشد.

بسته باتری می‌تواند یکی از گران‌ترین قطعات تعویضی در داخل خودروی برقی باشد. هزینه آن می‌تواند از 4000 دلار تا 15,000 دلار در برخی موارد حتی بسیار بیشتر، متغیر باشد. مهم است بدانید که در دهه گذشته، قیمت باتری‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته است و ما ممکن است در سال‌های آینده نیز شاهد ادامه این روند کاهشی باشیم.

انواع شارژ خودروهای برقی

صرف نظر از اینکه در کجای دنیا هستید، گزینه‌های مختلفی برای شارژ خودروی برقی‌تان وجود دارد. معمولاً این گزینه‌ها در دو دسته شارژ در خانه و شارژ عمومی دسته‌بندی می‌شوند.

در خانه

شارژ در خانه گزینه‌ای است که بیشترین استفاده را دارد. این گزینه این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی زمانی که شب در خانه هستید، خودرو را به برق بزنید و اجازه دهید باتری در حین خواب شما شارژ شود. مهم است که گزینه‌های سرعت شارژ متفاوتی که در اختیار دارید را بدانید. یک پریز خانگی استاندارد با سرعت کندتری معادل 5 تا 6 کیلومتر در ساعت شارژ می‌کند. این برای افرادی که مسافت‌های طولانی را هر روز رانندگی نمی‌کنند، عالی است. شما می‌توانید یک ایستگاه شارژ 240 ولتی ویژه را در خانه‌تان نصب کنید که به خودرویتان اجازه می‌دهد تا 64 کیلومتر در هر ساعت شارژ شود.

شارژ عمومی

تعداد ایستگاه‌های شارژ عمومی به سرعت در حال افزایش است، اما مهم است بدانید که مانند شارژرهای خانگی، هر ایستگاه شارژی شبیه به ایستگاه دیگری نیست. در کل دنیا، ایستگاه‌های شارژ رایگان و کند وجود دارند که برای شارژ کامل یک شب طول می‌کشد. اما در مقابل دارندگان خودروهای برقی می توانند ایستگاه‌های شارژ سریع ویژه‌ای را پیدا کنند که می‌توانند خودروی آن‌ها را در کمتر از 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ کنند، اما هزینه آن حدود 0.29 دلار برای هر دقیقه شارژ است.

تعمیر و نگهداری

یکی از مزایای اصلی داشتن یک خودروی برقی، کاهش تعمیر و نگهداری مورد نیاز توسط مالک در مقایسه با نمونه‌های بنزینی آن است. یک دلیل ساده برای این امر این است که تعداد قطعات متحرک در یک خودروی برقی، به طور میانگین بسیار کمتر از 24 عدد است.

یک موتور برقی نسبت به همتای بنزینی‌اش که نیاز دارد تا روغن موتور به طور مرتب جایگزین و تکمیل شود، به مایعات کمتری نیاز دارد. فرسایش لنت‌های ترمز به دلیل مزایای ترمزگیری بازیابی در خودروهای برقی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. باتری و موتور نیز نیاز کمی به تعمیر و نگهداری در یک بازه زمانی معمول دارند. با توجه به همه این موارد باید گفت که اگر از کار کردن روی خودرو یا رفتن به تعمیرگاه لذت نمی‌برید، یک خودروی برقی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا