بورس بالاخره دو روز سبز هم تجربه کرد!

به‌روزترین‌ها| بورس بعد از هفته‌ها روند نزولی، بالاخره امروز – 22 خرداد – با افزایش ۳۱۲۳ واحدی به رقم دو میلیون و ۸۱ هزار واحد رسید. بازار سرمایه از روز گذشته با دریافت سیگنال‌های مثبت از جمله مصوبه چهار بندی دولت و نزدیک شدن به انتخابات، روند صعودی را تجربه کرده است. دیروز شاخص کل بیش از ۱۶ هزار واحد رشد کرد و امروز نیز با افزایش ۳۱۲۳ واحدی به عدد دو میلیون و ۸۱ هزار واحد رسید.

در مقابل، شاخص هم‌وزن با کاهش ۴۲ واحدی به ۶۷۴ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. تعداد معاملات امروز بورس به ۲۴۲ هزار فقره رسید که ارزش آن‌ها به ۶۰۹۱ میلیارد تومان بالغ شد.

کدام نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند؟

نمادهای شپنا، شستا و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به وبملت، وتجارت و ذوب اشاره کرد. در فرابورس ایران نیز امروز شاخص با افزایش ۱۹ واحدی به ۲۲ هزار و ۲۷۳ واحد رسید. در روز سه‌شنبه حدود ۱۲۲ هزار فقره معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد. نمادهای شگویا، انتخاب و هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند و نمادهای شفام، خاور و کرمان نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

این تغییرات نشان‌دهنده رشد و پویایی بازار سرمایه در روزهای اخیر است که با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، می‌تواند ادامه‌دار باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا