تلاش دولت برای خروج بازار سرمایه از رکود؛ حمایت از صنایع و سهامداران در دستور کار

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازار سهام در سال گذشته متأثر از تصمیمات بخشی، سیاست‌های انقباضی شدید پولی، افزایش نرخ بهره، گسترش شکاف میان نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد، قیمت‌گذاری دستوری، و نحوه ابلاغ و اعمال عطف به ماسبق دستورالعمل‌ها، روزهای دشواری را پشت سر گذاشت.

با این وجود، وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق بهادار علاوه بر پیگیری امور توسعه‌ای و نظارتی، همواره در تلاش برای صیانت و حمایت از حقوق سهامداران بوده و برای بازگرداندن اعتماد آنها تلاش کرده‌اند.

در روزهای اخیر، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای کمک به سودآوری شرکت‌های بورسی، چهار مصوبه مهم داشته است. یکی از این تصمیمات مربوط به دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات پالایشی بوده که وزارت نفت باید به سرعت اصلاح آن را ابلاغ کند.

همچنین تصمیم گرفته شد تا مصوبه لازم برای جلوگیری از خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس، به تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برسد. در خصوص کاهش نرخ سود بانکی، بانک مرکزی باید به اقدامات نظارتی ادامه دهد. در نهایت، برای اعمال معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی، مصوبه دولت برای پذیرش بار بودجه‌ای طرح مجلس شورای اسلامی باید به سرعت اخذ شود.

یکی از مهم‌ترین موضوعات پیگیری شده توسط وزارت اقتصاد و سازمان بورس، اصلاح «بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403» بوده است. پس از پیگیری‌های بسیار، در نهایت نامه پذیرش بار مالی این اصلاحیه توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا