اخبار برگزیدهاقتصاد ایرانفیدفید برتر

جزئیات تعرفه‌ های عوارض خروج از کشور برای حج و سایر مقاصد در سال ۱۴۰۳؛ معافیت‌ های عوارض شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، میزان عوارض خروج از کشور برای هر مسافر از تمامی مرزهای ایران، مطابق با ماده ۳۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده، به شرح زیر تعیین شده است:

برای زائران حج تمتع و عمره، عوارض برای بار اول معادل ۱,۷۲۰,۰۰۰ ریال، برای بار دوم ۲,۵۸۰,۰۰۰ ریال و برای بار سوم به بعد ۳,۴۴۰,۰۰۰ ریال تعیین شده است.

همچنین برای زائران عتبات عالیات از مرزهای هوایی، این مبلغ به ۴۵۰,۰۰۰ ریال و از مرزهای زمینی و دریایی به ۱۵۰,۰۰۰ ریال تعیین شده است. برای سایر مسافران، بدون توجه به نوع مرز، هزینه عوارض خروج در بار اول ۵,۲۰۰,۰۰۰ ریال، بار دوم ۷,۸۰۰,۰۰۰ ریال و بار سوم به بعد ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ ریال است.

شایان ذکر است، طبق تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، برخی از افراد مشمول پرداخت این عوارض نیستند. این افراد شامل دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، بیماران با مجوز شورای پزشکی برای درمان در خارج از کشور، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به خارج از کشور اعزام می‌شوند، زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) از کشور خارج می‌شوند (بین ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳) و ایرانیان مقیم خارج که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، می‌شود.

همچنین خاطر نشان می‌گردد که گردشگران ساکنان موقت یا دائم مناطق آزاد تجاری – صنعتی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، مشمول پرداخت عوارض خروج از کشور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا