فولکس‌واگن دستیار صوتی هوش مصنوعی مجهز به چت جی پی تی را معرفی می‌کند

به‌روزترین‌ها| فولکس‌واگن از ورود ChatGPT به سیستم اطلاعات و سرگرمی نسل جدید خود خبر داد. این هوش مصنوعی پیشرفته اکنون در خانواده خودروهای الکتریکی ID. و همچنین در مدل‌های جدید Golf، Tiguan و Passat در دسترس است.

ChatGPT در بخش پشتیبان دستیار صوتی IDA فولکس‌واگن ادغام خواهد شد، بنابراین رانندگان می‌توانند با استفاده از زبان طبیعی با خودروهای خود مکالمه کنند و آن‌ها را به همراهان هوشمند تبدیل کنند. به رانندگان دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری، اطلاعات ورزشی یا حتی کمک در حل مسائل پیچیده ریاضی وعده داده شده است، همه این‌ها در حالی که چشم‌هایشان را بر روی جاده نگه می‌دارند. چون همه ما مسائل پیچیده ریاضی را هنگام رانندگی حل می‌کنیم.

فولکس واگن

کای گرونیتز، عضو هیئت مدیره توسعه فولکس‌واگن، با افتخار از تعهد شرکت به دسترسی به فناوری پیشرفته برای مخاطبان گسترده صحبت می‌کند. با ادغام ChatGPT در خودروهای خود، فولکس‌واگن به رانندگان قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که قبلاً فقط برای علاقه‌مندان به فناوری در دسترس بود.

دستیار صوتی IDA فولکس‌واگن در حال حاضر به رانندگان امکان کنترل سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی، ناوبری و سیستم‌های تهویه مطبوع را می‌دهد. با این حال، اضافه شدن ChatGPT وعده می‌دهد که قابلیت‌های IDA را به سطح جدیدی برساند. اکنون رانندگان می‌توانند سوالات پیچیده بپرسند، مکالمه کنند و پاسخ‌های دقیقی دریافت کنند که با دانش و قدرت پردازش زبان ChatGPT امکان‌پذیر شده است.

کاربران فعلی VW Connect/VW Connect Plus نیازی به دسترسی یا برنامه‌های اضافی ندارند. یک “سلام IDA” ساده یا فشار دادن دکمه فرمان دستیار را فعال می‌کند. فولکس‌واگن با ناشناس‌سازی و حذف فوری پرسش‌هایی که به ChatGPT ارسال می‌شوند، حریم خصوصی داده‌ها را تضمین می‌کند. این کار از دسترسی هوش مصنوعی به داده‌های حساس خودرو جلوگیری کرده و محرمانگی کاربران را حفظ می‌کند.

فولکس واگن

این سیستم در حال حاضر از پنج زبان پشتیبانی می‌کند: انگلیسی (آمریکایی و بریتانیایی)، اسپانیایی، چکی و آلمانی. این قابلیت چندزبانه از طریق همکاری با شرکت Cerence Inc، یک ارائه‌دهنده پیشرو در راه‌حل‌های هوش مصنوعی خودرو، امکان‌پذیر شده است.

البته این پرسش مطرح است که آیا کسی از رانندگان پرسیده است که این چیزی است که نیاز دارند؟ بسیاری از آن‌ها با یک سیستم اطلاعات و سرگرمی که واقعاً کار می‌کند، یک نقشه راهنما که گم نمی‌شود و یک خودروی الکتریکی که به اندازه‌ای که فولکس‌واگن وعده داده بود، مسافت طی می‌کند، خوشحال می‌شدند. اما واقعاً نیاز داریم که با خودروی خود مکالمه کنیم؟ البته، این در سریال Star Trek کار می‌کند، اما می‌توانید شرط ببندید که درهای USS Enterprise نشتی نداشتند یا در میانه پرواز باز نمی‌شدند و کنترل‌های تهویه مطبوع دارای نور پس‌زمینه بودند.

بنابراین، اکنون ChatGPT را داریم که با آن بحث کنیم در حالی که در را با نوار چسب می‌بندیم، همه این‌ها در حالی اتفاق میفتد که از سرما یخ می‌زنیم چون نمی‌توانیم کنترل‌های بخاری را در تاریکی پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا