اخبار برگزیدهخودروفناوری و خودروفیدفید برتر

چگونه SU7 Ultra شیائومی دنیای خودروهای برقی را متحول می‌کند؟

به‌روزترین‌ها| شرکت شیائومی در بزرگ‌ترین رویداد سالانه خود از چندین دستگاه جدید رونمایی کرد، اما بدون شک محصولی که بیشترین توجه را به خود جلب کرد، نمونه‌ی اولیه خودروی SU7 Ultra بود که توسط لی جون مدیر عامل شیائومی معرفی شد.

این خودروی الکتریکی پرقدرت که برای پیست طراحی شده، نسخه‌ی ارتقاء‌یافته‌ای از SU7 Max شیائومی است و از موتورهای الکتریکی جدید V8s این شرکت بهره می‌برد.

طراحی و موتورهای پیشرفته

این خودروی الکتریکی با طراحی جسورانه‌تر و رنگ زرد صاعقه‌ای خود، نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند.

یک اسپویلر جلوی پایین، تمام هوا را جمع‌آوری می‌کند و آن را از طریق کاپوت هدایت می‌کند، رکاب‌های جانبی کشیده جریان هوا را صاف می‌کنند، و بال بزرگ عقب پایین مسئول تولید نیروی اضافی است.

SU7 Ultra از موتور الکتریکی V8s اختصاصی شیائومی با نام HyperEngine استفاده می‌کند که قوی‌ترین موتور این شرکت تا به امروز است. این موتور با حداکثر سرعت ۲۷,۲۰۰ دور در دقیقه، توان تولید ۵۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۳۵ نیوتن‌متر عمل دارد.

اما تنها یک موتور کافی نیست تا SU7 Ultra بتواند ادعاهای بزرگ خود را عملی کند. این نمونه‌ی اولیه SU7 Ultra به سه موتور الکتریکی مجهز است – دو موتور V8S و یک موتور V6S – که توان ترکیبی آن‌ها به ۱۵۴۸ اسب بخار می‌رسد. این قدرت بیشتر از Lucid Air Sapphire و Zeekr 001 FR است و در حقیقت، SU7 Ultra تقریباً ۵۲ درصد قدرت بیشتری نسبت به Tesla Model S Plaid دارد.

باتری Kirin 2 و شارژ سریع

برای بهره‌برداری کامل از این سه موتور الکتریکی، SU7 Ultra به اولین باتری Kirin 2 جهان مجهز شده است که به صورت مشترک توسط شیائومی و CATL توسعه یافته است.

این بسته باتری ۸۹۷ ولتی تا ۱۳۳۰ کیلووات خروجی می‌دهد و حتی در حالت ۲۰ درصد شارژ، بیش از ۸۰۰ کیلووات قدرت تولید می‌کند. وقتی این باتری خالی می‌شود، می‌تواند با ۵.۲C شارژ شود؛ به این معنا که باتری در کمتر از ۱۲ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. به طور ساده، فرض بر این است که SU7 Ultra همان ظرفیت ۱۰۱ کیلووات ساعت SU7 های دیگر را دارا باشد، و این بدین معناست که از توان شارژدهی بیش از ۵۲۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند.

بدنه فیبر کربن و ترمزهای قدرتمند

SU7 Ultra همچنین از پنل‌های بدنه فیبر کربن بهره می‌برد که وزن آن را تا به ۱۹۰۰ کیلوگرم کاهش می‌دهد، که حدود ۳۰۰ کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد SU7 است. با این تکنولوژی‌های پیشرفته، SU7 Ultra شتاب‌گیری نفس‌گیری را ادعا می‌کند.

این خودرو از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۱.۹۷ ثانیه طی می‌کند و به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در ۵.۹۶ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

اهداف بلندپروازانه شیائومی

شرکت شیائومی هدف بلندپروازانه‌ای تعیین کرده است؛ نمونه اولیه SU7 Ultra تلاش خواهد کرد تا رکورد دور غیرتولیدی نوربرگ‌رینگ را در اکتبر امسال بشکند و برنامه‌هایی برای چالش رکورد دور تولیدی در سال ۲۰۲۵ دارد. این بدان معناست که نسخه‌ای جاده‌قانونی از Ultra نیز در راه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا