بانک‌ و بیمهفیدفید برتر

اعلام شرایط جدید بانک مرکزی برای واردات خودرو کارکرده

به گزارش به‌روزترین‌ها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرایط جدیدی را برای احراز و تایید منشاء ارز جهت واردات خودرو کارکرده تعیین کرده است.

این شرایط بر اساس آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده که توسط هیئت وزیران به استناد تبصره “3” ماده (11) الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال 1402 تنظیم شده، اعلام شده است.

هیئت وزیران طی تصویب‌نامه شماره 66538/ت 61687 ه مورخ 24/04/1403، آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده را تنظیم کرده است. بر اساس این آیین‌نامه، کارگروهی برای اجرای مفاد مندرج در ماده (2) آیین‌نامه مذکور تشکیل خواهد شد.

همچنین، تنظیم فرآیند احراز و تایید منشاء ارز از سوی بانک مرکزی (ماده 3 آیین‌نامه) و تهیه و ابلاغ ضوابط مربوط به افتتاح و معدل حساب ارزی توسط این بانک (ماده 5 آیین‌نامه) نیز ضروری است.

بانک مرکزی به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌کند تا قبل از تنظیم نهایی آیین‌نامه، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (2) آیین‌نامه، از هرگونه اقدام برای واردات خودروهای کارکرده خودداری نمایند.

این اعلامیه نشان‌ دهنده تعهد بانک مرکزی به تنظیم دقیق و منظم فرآیندهای مالی و ارزی مرتبط با واردات خودروهای دست دوم است تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا