اخبار برگزیدهبازارفناوریفناوری های نوینفیدفید برترموبایل

جهش 5 درصدی درآمد اپل طی سه ماه اخیر

به‌روزترین‌ها| اپل نتایج مالی سه‌ ماهه مالی سوم خود را روز اعلام کرد که فراتر انتظارات بازار با افزایش 5 درصدی درآمد همراه شد.

بر این اساس درآمد کل این شرکت به 85.8 میلیارد دلار رسید و سود سه‌ ماهه به ازای هر سهم به 1.40 دلار می رسد که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است. هرچند در پی اعلام این نتایج، سهام اپل در معاملات پس از بازار بدون تغییر باقی ماند، ولی افزایش های اندکی برای سه‌ ماهه آتی پیش‌ بینی شده است.

آیفون همچنان به عنوان مهم‌ ترین خط کسب‌ و کار اپل در کوپرتینو، ۴۶ درصد از فروش سه‌ ماهه این شرکت را به خود اختصاص داده است

آیفون همچنان به عنوان مهم‌ ترین خط کسب‌ و کار این شرکت مستقر در کوپرتینو، ۴۶ درصد از فروش سه‌ ماهه این شرکت را به خود اختصاص داده است. به طور کلی، سطح فروش آیفون بهتر از انتظار بود، اگرچه با ۰.۹ درصد کاهش به ۳۹.۳۰ میلیارد دلار رسید که از کاهش ۲.۲ درصدی پیش‌ بینی شده توسط تحلیل‌ گران کمتر بود.

تقاضای پایدار برای آیفون با افزایش انتظارات از ویژگی‌ های جدید مرتبط با هوش مصنوعی که در کنفرانس جهانی توسعه‌ دهندگان در ماه ژوئن معرفی شد، تقویت می‌ شود. این ویژگی‌ های جدید تنها در مدل‌ های آیفون ۱۵ و دستگاه های جدیدتر در دسترس خواهند بود که باعث جذب بیشتر مصرف‌ کنندگان و تبدیل به فروش می‌ شود.

عملکرد خدمات اپل با فروش ۲۴.۲۱ میلیارد دلار

تیم کوک مدیر عامل اپل به CNBC گفته است؛ کاری که ما انجام داده‌ ایم این است که بسیاری از افراد را که روی موضوعات دیگر کار می‌ کردند به هوش مصنوعی اختصاص داده‌ ایم. قطعاً در نتایج ما برای این سه‌ ماهه افزایش سالانه در میزان هزینه‌ کرد ما برای هوش مصنوعی و هوش اپل وجود دارد. همچنین حدود نصف خریداران آیپد برای اولین بار آیپد می‌ خرند، که نشان می‌ دهد بازار تبلت‌ ها هنوز اشباع نشده است.

در خط تولید گجت های پوشیدنی‌ های شرکت، که به ساعت‌ های اپل و هندزفری‌ های ایرپاد مربوط می‌ شود، فروش 2.3 درصد کاهش یافته و به 8.10 میلیارد دلار رسیده است

در خط تولید گجت های پوشیدنی‌ های شرکت، که به ساعت‌ های اپل و هندزفری‌ های ایرپاد مربوط می‌ شود، فروش 2.3 درصد کاهش یافته و به 8.10 میلیارد دلار رسیده است، این درحالی است که تحلیل‌ گران رقم 7.79 میلیارد دلار را پیش‌ بینی کرده بودند.

واحد خدمات اپل، کانالی است با رشد سریع و از اهمیت زیادی برخوردار است و شامل جریانات مختلفی می شود. درآمد حاصل از گوگل، اشتراک‌ های ذخیره‌ سازی ابری و پیشنهادات اشتراکی شرکت مانند Apple TV همگی بخشی از خدماتی هستند که 24.21 میلیارد دلار فروش داشته‌ اند، که 14 درصد افزایش یافته و مطابق با انتظارات شرکت و بازار است.

همچنین شرکت اپل اعلام کرده که در سه‌ ماهه سوم 32 میلیارد دلار برای پرداخت سود سهام و باز خرید سهام هزینه کرده است.

سهام اپل همچنان در مسیر صعودی

به طور کلی با توجه به افزایش 5 درصدی درآمد و 11 درصدی سود هر سهم در سه‌ ماهه مالی سوم، و همچنین موفقیت آیفون به عنوان مهم‌ ترین خط تولید اپل که 46 درصد از فروش را تشکیل می‌ دهد، به نظر می‌ رسد آینده سهام اپل روشن است.

افزایش تقاضا برای آیفون با ویژگی‌ های جدید هوش مصنوعی و رشد 14 درصدی خدمات اپل، نشان‌ دهنده روند مثبت در عملکرد کلی این شرکت است

همچنین افزایش تقاضا برای آیفون با ویژگی‌ های جدید هوش مصنوعی و رشد 14 درصدی خدمات اپل، نشان‌ دهنده روند مثبت در عملکرد کلی این شرکت است.

علاوه بر این، با وجود کاهش موقتی در فروش گجت های پوشیدنی‌ ها، سرمایه‌ گذاری در هوش مصنوعی و حفظ تقاضا برای آیفون‌ های جدید می‌ تواند فرصت‌ های بیشتری برای رشد فراهم کند. بنابراین، پیش‌ بینی می‌ شود سهام اپل در آینده نزدیک با افزایش متعادل و رو به‌ رشد مواجه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا