اخبار برگزیدهخودروفناوریفناوری و خودروفیدفید برتر

چگونه 28 هسته پردازنده اینتل، آینده خودروهای هوشمند را متحول می کند؟

پردازنده اینتل وارد دنیای خودروهای هوشمند می‌شود. این پردازنده گرافیکی مجزا، تجربه‌های دیجیتالی پیشرفته‌ای از جمله گرافیک با وضوح بالا و اجرای بازی‌های AAA را در خودروها ایجاد می‌کند و با پشتیبانی از چندین نمایشگر، نسل جدیدی از کابین‌های هوشمند را رقم می‌زند.

به‌روزترین‌ها| در حالی که بازار خودرو به‌سرعت به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود، شرکت‌های حوزه GPU مانند Nvidia از دیرباز به این حوزه توجه کرده‌اند. حالا اینتل نیز با ورود به این بازار، پردازنده گرافیکی مجزای جدید خود با نام Intel Arc Graphics for Automotive را معرفی می‌کند که بخش مهمی از استراتژی خودروهای نرم‌افزار محور آن است.

در دنیای امروز، خودروها به مراکز چندرسانه‌ای با قابلیت استریم و اجرای بازی‌های پیشرفته تبدیل شده‌اند. تقاضا برای محتوای ویدئویی و گرافیکی رایانه‌ای در خودروها، به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. Intel Arc for Automotive به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند نیازهای متغیر مصرف‌کنندگان را که خواستار صفحه‌نمایش‌های بیشتر و گرافیک با کیفیت بالا هستند، برآورده کند.

پردازنده اینتل و خودروهای هوشمند

امنیت و راحتی تجربه‌های دیجیتالی در خودرو به کمک هوش مصنوعی بهبود یافته و تجربه‌های کاربری نسل بعدی با بهره‌گیری از پردازنده اینتل در حال شکل‌گیری است. اینتل در حال توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزاری است که به طور کامل با یکدیگر یکپارچه شده‌اند و سیستم‌های نرم‌افزار محور برای خودروها را پشتیبانی می‌کنند. این راهبرد شامل یک سیستم روی تراشه (SoC) با GPU داخلی است که در هماهنگی با واحد محاسبات مرکزی و سایر اجزای خودرو عمل می‌کند.

چگونه 28 هسته پردازنده اینتل، آینده خودروهای هوشمند را متحول می کند؟

تولیدکنندگان خودرو اکنون می‌توانند با استفاده از این فناوری، محصولاتی با کارایی بالاتر و هزینه کمتر تولید کنند. در چند سال اخیر، چرخه توسعه خودروها سرعت یافته و رقابت در این بازار افزایش یافته است. پردازنده‌های گرافیکی Arc Graphics for Automotive توانایی اجرای برنامه‌های کاربردی پیشرفته مانند بازی‌های AAA و دستیاران هوشمند را دارند و می‌توانند چندین نمایشگر را در خودرو به صورت همزمان مدیریت کنند.

از ویژگی‌های کلیدی این پردازنده می‌توان به نرم‌افزارهای خودرویی بهینه‌سازی شده و درایورهای متن‌باز برای سیستم‌عامل لینوکس اشاره کرد. همچنین، بهره‌وری بالا و امنیت تضمین شده به کمک فناوری مجازی‌سازی ورودی- خروجی تک‌ریشه‌ای (SR-IOV) ارائه می‌شود که تا ۴۰٪ افزایش عملکرد را در ماشین‌های مجازی به همراه دارد. اینتل همچنین چارچوب‌های مدل‌های زبان بزرگ را بهینه‌سازی کرده که بهبود کارایی و سفارشی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کند.

پردازنده اینتل شکل دهنه نسل جدید کابین خودروها

موتور نمایش Xe پردازنده اینتل، پشتیبانی از چهار خروجی نمایشگر اضافی با رزولوشن تا 4K را برای استفاده در موارد مختلف سرگرمی درون‌خودرو فراهم می‌کند. این پردازنده همچنین از استانداردهای گرافیکی باز مانند OpenGL و Vulkan برای ارائه گرافیک واقع‌گرایانه بهره می‌برد.

مشخصات کلیدی Intel Arc Graphics for Automotive – A760A شامل ۲۸ هسته GPU، ۲۸ واحد رهگیری پرتو، و ۴۴۸ موتورهای ماتریسی (XMX) برای هوش مصنوعی می‌شود. این محصول با ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و فناوری PCIe Gen4 x16 به بازار عرضه خواهد شد. در زمینه عملکرد، این پردازنده از توان اوج ۱۴ TFLOPS FP32 و توان کل برد ۲۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

پردازنده اینتل برای کار در شرایط دمایی دشوار از -۴۰°C تا ۱۰۵°C طراحی شده است و انتظار می‌رود که در فصل اول سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

محصول Intel Arc Graphics for Automotive با ارائه گرافیک با وضوح بالا و پشتیبانی از چندین نمایشگر، تحولی در تجربه‌های دیجیتالی داخل خودرو ایجاد می‌کند. این پردازنده گرافیکی مجزا، امکان اجرای برنامه‌های پیشرفته مانند بازی‌های AAA و دستیاران هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌سازد.

همچنین، با بهینه‌سازی مصرف انرژی و پشتیبانی از شرایط دمایی سخت، به تولیدکنندگان خودرو کمک می‌کند تا محصولات با کارایی بالا و هزینه کمتر تولید کنند. این محصول، نسل جدیدی از کابین‌های هوشمند و تجربه‌های کاربری بی‌نظیر را به صنعت خودرو هدیه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا