اخبار برگزیدهبازارخودروفیدفید برتر

مهلت نهایی خودروسازان برای تطبیق با استانداردها

در جلسه اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تصمیم گرفته شد که اجرای استانداردهای خودروهای تجاری تا پایان سال و خودروهای سواری تا پایان شهریور ماه، برای آخرین بار، به تعویق بیفتد.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ مطابق با مصوبه یکصد و هفتادمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) پیشنهاد داد که به منظور حمایت از واحدهای تولیدی، آماده‌ سازی قطعه‌ سازان، شکل‌ دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمامی محصولات، مهلت اجرای استانداردهای اجباری برای خودروهای سواری تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و برای خودروهای تجاری تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ تمدید شود.

این تمدید منوط به تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت خواهد بود و پس از دریافت فهرست خودروها از سوی خودروسازان، اعمال می‌ شود.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تأکید کرده است که این مصوبه قابل تمدید نخواهد بود و از تاریخ‌ های مذکور به بعد، هیچ خودرو سازی اجازه تولید خودرو بدون رعایت استانداردهای مربوطه را نخواهد داشت.

در بند چهارم این مصوبه آمده است که به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌ پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مطابق با بند (۱) مصوبات یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل، تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

۱. به پیشنهاد وزارت صمت، به منظور آماده‌ سازی قطعه‌ سازان و شکل‌ دهی زنجیره تأمین، مهلت اجرای استانداردهای اجباری برای خودروهای سواری تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و برای خودروهای تجاری تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ خواهد بود. این مصوبه غیر قابل تمدید است و پس از تاریخ‌ های مذکور، هیچ‌ گونه تولید خودرویی بدون رعایت استانداردهای مربوطه مجاز نخواهد بود.

۲. مشکلات شرکت ایران خودرو دیزل نیز توسط دبیرخانه ستاد تسهیل از طریق مکاتبه با شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا پیگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا