اقتصاد ایرانفیدفید برترمسکن

305 هزار واحد مسکونی فرسوده، نوسازی شد!

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد که تعداد واحدهای مسکونی نوسازی‌ شده در بافت‌ های کم‌ دوام شهری به ۳۰۵ هزار واحد رسیده است.

به گزارش از به‌روزترین‌ها، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران، درباره استان‌ هایی که در نوسازی بافت‌ های شهری پیشرو بوده‌ اند گفت: ۱۴ استان از جمله تهران، خراسان رضوی، و اصفهان به عنوان سرآمدان این حوزه شناخته شده‌ اند. سایر استان‌ های شاخص در این زمینه شامل آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، البرز، و فارس هستند.

آیینی در ادامه افزود: وزیر راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد بر تسریع فرآیند نوسازی با استفاده از مشوق‌ های دولتی تأکید کرده است. در راستای این سیاست، دولت چهاردهم تصمیم دارد تا با همکاری متخصصان، انجمن‌ های صنفی و سازمان‌ های مردمی، سرعت اجرای پروژه‌ های نوسازی را افزایش دهد.

وی در مورد پروژه‌ های توسعه زیرساختی و روبنایی توضیح داد: تاکنون ۸۴۰ پروژه تکمیل و تحویل داده شده است. همچنین در دولت چهاردهم، شروع و تکمیل ۴۰۵ پروژه جدید دیگر نیز برنامه‌ ریزی شده‌ است که به عنوان بخشی از برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار اجرا خواهند شد.

مدیرعامل به فرآیند شناسایی محدوده‌ های بافت فرسوده در شهرها اشاره کرده و گفت: این محدوده‌ ها بر اساس معیارهای تعیین شده توسط شورای معماری و شهرسازی مشخص و پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان‌ ها به عنوان بافت فرسوده معرفی می‌ گردند.

آیینی در توضیح چگونگی آگاهی افراد از وضعیت ملکی خود در این محدوده‌ ها توضیح داد: مالکان می‌ توانند با استفاده از ارسال کد پستی یا کد “جام” مندرج بر روی اسناد ملکی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ یا مراجعه به سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir از وضعیت قرارگیری ملک شان در مناطق فرسوده مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا