فناوریفناوری های نوینفیدفید برترفین تک و فناوریموبایل

بازگشت پرقدرت هواوی با گوشی هوشمند جدید Mate XT؛ اپل به رتبه 6 سقوط کرد

هواوی با معرفی گوشی هوشمند جدید Mate XT که دارای طراحی سه‌ تایی است، رقابتی تازه ای با آیفون‌ های اپل به راه انداخته است.

این گوشی که هنوز به بازار عرضه نشده، بیش از 3 میلیون پیش‌ سفارش دریافت کرده است و با ویژگی‌ های انقلابی خود، از جمله صفحه‌ نمایش بزرگ‌ تر و ساختار تاشو دوگانه، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

نکته قابل توجه این است که بازگشت سریع هواوی، تهدید مستقیمی برای جایگاه اپل در چین، دومین بازار بزرگ این شرکت، محسوب می‌شود.

به‌روزترین‌ها| رسانه‌ های طرفدار اپل به‌ طور طنزآمیز شکایت می‌ کنند که محصول جدید هواوی گران است. گوشی هوشمند جدید هواوی که هنوز به بازار عرضه نشده، تا کنون بیش از 3 میلیون پیش ‌سفارش دریافت کرده است. امروز، این گوشی جدید به بازار عرضه می‌ شود و به نظر می‌ رسد جشن عرضه آیفون‌ های جدید اپل را خراب کند. 

هواوی در حال یک بازگشت شگفت‌ انگیز است و با معرفی مدل‌ هایی همچون Mate 60 Pro و Mate X5 که بسیار محبوب بوده‌ اند، توانسته جایگاه خود را دوباره تقویت کند. در ماه آگوست، هواوی گزارش داد که در هر 2 حوزه درآمد و سود، افزایش 2 رقمی داشته است.

Mate XT محصول جدید هواوی

محصولی که قرار است عرضه شود، گوشی هوشمند Mate XT با طراحی سه‌ تایی است. این محصول از روز شنبه به پیش ‌فروش رسیده و به نظر می ‌رسد قرار است رقابت جدی‌ ای را با گوشی‌ های اپل به راه بیاندازد. 

ریچارد یو رئیس بخش محصولات مصرفی هواوی این گوشی جدید را یک محصول انقلابی می داند که دیگران تنها در رویاهای خود به آن فکر کرده‌ اند اما نتوانسته‌ اند آن را عملی کنند.

وی در این باره اظهار داشت: پس از پنج سال تعهد و سرمایه‌ گذاری، ما در حال تبدیل رویاها به واقعیت هستیم. بنابراین منتظر شاهکار هواوی باشید!

عرضه این محصول در روز سه‌ شنبه درست چند ساعت پس از آن صورت می ‌گیرد که رقیب بزرگ آن، اپل، محصولات جدید خود را معرفی کرد؛ محصولاتی که حجم زیادی از تبلیغات رایگان را از رسانه‌ های آمریکایی دریافت کرده ‌اند.

بازگشت پرقدرت هواوی با گوشی هوشمند جدید Mate XT؛ اپل به رتبه 6 سقوط کرد

اما آمبر لیو مدیر تحقیقات در شرکت Canalys  نیز در این باره اظهار داشت: بازگشت سریع هواوی چالشی مستقیم برای عملکرد اپل در چین، دومین بازار بزرگ اپل که بیش از ۲۰ درصد از محموله ‌های جهانی آن را تشکیل می ‌دهد، ایجاد کرده است. 

این موضوع در حالی رخ می‌ دهد که تولیدکنندگان چینی گوشی‌ های هوشمند، برای اولین بار در رتبه ‌بندی فصلی، پنج جایگاه برتر داخلی را به خود اختصاص داده‌ اند و اپل به رتبه ششم سقوط کرده است.

قیمت بالای گوشی هوشمند جدید Mate XT

جنه پارک تحلیلگر ارشد در Counterpoint Research که به‌ طور تخصصی روی گوشی‌ های تاشو کار می‌ کند در باره Mate XT گفت: شایعات حاکی از آن است که گوشی جدید هواوی دارای ساختاری با 2 تا و صفحه‌ نمایشی بزرگ‌ تر از ۱۰ اینچ خواهد بود.

وی افزود: فکر می‌ کنم این تلاش جدید می‌ تواند تغییرات قابل‌ توجهی در اندازه صفحه‌ نمایش گوشی‌ های تاشو ایجاد کند که در حال حاضر از هفت تا هشت اینچ متغیر هستند.

رسانه‌ های طرفدار اپل اعتراض کرده‌ اند که این گوشی بسیار گران است و اگر با آیفون مقایسه کنیم، شاید این اعتراض به‌ جا است. قیمت گوشی Mate XT هواوی بین ۱۹,۹۹۹ یوان (حدود ۲۸۰۹ دلار) و ۲۳,۹۹۹ یوان (حدود ۳۳۷۱ دلار) متغیر است. با این حال، با توجه به اینکه بیش از 3 میلیون نفر پیش‌ سفارش این گوشی را ثبت کرده‌ اند، به نظر نمی‌ رسد این مسئله مشکلی ایجاد کند؛ چرا که این محصول نوآوری را ارائه می‌ دهد که محصولات اپل فاقد آن هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا